Companii

Allied Domecq: Am mizat corect pe whisky-ul "value for money"

29.04.2004, 00:00 79



Vanzarile la whisky ale Allied Domecq Romania, filiala celei de-a doua companii producatoare si distribuitoare de bauturi spirtoase din lume, au crescut de doua ori in martie 2004 fata de luna precedenta.



Acest nivel al vanzarilor nu a fost depasit decat de lunile de varf decembrie 2002 si respectiv decembrie 2003.



Motoarele cresterii au fost dezvoltarea pietei de retail modern (aparitia tot mai multor hypermarketuri si centre comerciale noi), precum si schimbarile de strategie ale companiei in ceea ce priveste promovarea marcilor sale, afirma reprezentantii companiei.



Dintre acestea, introducerea, in luna septembrie anul trecut, a whisky-ului "value for money" -la un pret accesibil, cu care compania a intrat si pe segmentul de piata mai ieftin, a adus cresteri semnificative ca volum si a atras noi clienti.



In acest scop Allied Domecq Romania a repozitionat marcile deja existente Old Smuggler si Canadian Special Old si a lansat MacNair's, toate trei importate si originale. "Primele doua vor putea fi gasite in magazine la pretul de 300.000, ultimul la 200.000 de lei sticla", a declarat Tudor Furir, director general al companiei. Pentru comparatie, Ballantine's si Teacher's au un pret de circa 600.000 lei sticla.



Allied Domecq importa pentru piata romaneasca produsele Ballantine's, Teacher's, Jack Daniel's (whisky) si Finlandia (vodca). Principalele marci concurente pe piata de whisky sunt Johnnie Walker, Chivas Regal, Grant's, J&B sau Jim Beam.



"Estimarile noastre au fost ca acest segment (al whisky-ului accesibil- n.red.) va oferi posibilitatea unor noi consumatori sa incerce un whisky veritabil si sa-l includa ca si tip de bautura in randul preferintelor lor, alaturi de alte spirtoase. Pe segmentul de pret mediu nu exista, practic, nici un whisky, iar noi am reusit sa introducem MacNair's, un brand care ofera bautura traditionala scotiana la un pret convenabil. Cresterile pe care le-am inregistrat simultan la principalele noastre marci de whisky, Ballantine's, Teacher's si Jack Daniel's ne-au confirmat estimarile initiale", a explicat managerul Allied Domecq Romania. "Este clar ca romanii asteptau aparitia acestui segment, ce include produse originale si de calitate, la preturi accesibile".



Pentru acest an, compania isi propune continuarea investitiilor in marcile care au adus cresteri ridicate in ultimii ani (cele de whisky), dar are in vedere si o eventuala diversificare a portofoliului, daca aaceasta va fi ceruta de piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO