Companii

Alro Slatina, profit în creştere şi cifră de afaceri în scădere cu circa 6% în T1

Alro Slatina, profit în creştere şi cifră de afaceri...

Autor: Mirabela Tiron

16.05.2016, 10:45 418

Alro Slatina (ALR), cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavă), a înregistrat în primul trimestru un profit net de 27 de milioane de lei, faţă de 6 milioane de lei în primele trei luni din 2015,o influenţă importantă venind din diferenţele de curs valutar aferente reevaluării împrumuturilor bancare denominate în valută, potrivit oficialilor companiei.
Profitul net ajustat s-a ridicat la 41 de milioane de lei, comparativ cu 23 de milioane de lei, în perioada similară din 2015. Cifra de afaceri a companiei a fost de 564 de milioane de lei, în scădere de la 598 milioane de lei, în perioada similară din 2015.
“Începutul de an a fost caracterizat de un nivel redus atât al cotaţiilor aluminiului pe bursele internaţionale, cât şi al primelor de vânzare, ceea ce s-a reflectat într-o cifră de afaceri în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Această reducere a preţului a fost, parţial, compensată de vânzările de produse cu valoare adăugată mare, care au fost mai mari din punct de vedere cantitativ, precum si de deprecierea leului în faţa dolarului american în T1 2016 faţă de T1 2015", a spus Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro. 
Alro şi-a crescut vânzările de aluminiu, atât în sectorul primar, cât şi în cel procesat. Astfel că pe segmentul de aluminiu primar, Alro a înregistrat vânzări mai mari cu 23%, în special datorită livrărilor de bare şi de sârmă, care au crescut cu 4.500 de tone şi respectiv cu 2.500 de tone. În cadrul segmentului de aluminiu procesat, vânzările au crescut din punct de vedere cantitativ cu 4%, datorită livrărilor de benzi şi table subţiri, care au fost cu 1.000 de tone mai mari comparativ cu T1 2015.
Cu toate acestea, compania a înregistrat un EBIT în scădere, de 23 milioane de lei, faţă de 96 milioane de lei, înregistrat în T1 2015, pe fondul reducerii semnificative a preţului aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Dacă în T1 2015, cotaţiile au oscilat in jurul valorii de 1.800 USD/tonă, în T1 2016 acestea au scăzut semnificativ la o medie de circa 1.500 USD/tonă.
În ciuda volatilităţii pieţei aluminiului, Alro îşi continuă, şi în 2016, strategia sa pe termen lung, mizând pe o creştere a ponderii şi a cantităţii produselor cu valoare adăugată, precum şi pe reducerea dependenţei energetice prin scăderea continuă a consumurilor şi creşterea gradului de reciclare a deşeurilor de aluminiu. Pentru aceste investiţii, compania a aprobat un buget de 53 milioane de dolari pentru anul 2016, au transmis oficialii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO