Românii au un apetit crescut pentru tehnologie şi sunt interesaţi de tot de apare nou pe piaţă, fiind chiar dispuşi să plătească mai mult pentru produse cu specificaţii superioare, spune Anamaria Buzatu, HR business partner în cadrul Altex România, cel mai mare retailer de electro-IT de pe piaţa locală.
„Confortul este important, iar gadgeturile care sporesc confortul sunt foarte bine primite.“ Mai mult, comportamentul clienţilor este omnichannel. Astfel, ei acţionează oriunde, oricând, oricum şi de pe orice dispozitiv: tabletă, telefon, PC sau merg în magazine.
„Clienţii se informează online, verifică specificaţii, preţuri şi apoi vin în magazin să vadă, să atingă produsul şi să concluzioneze achiziţia.“ Există însă şi clienţi care vin în magazin să vadă produsul şi să îl testeze, iar ulterior îl achiziţionează online. „În acest uivers onmichannel, magazinul rămâne centrul de gravitaţie a clienţilor. De aceea, acordăm o atenţie deosebită magazinelor, fiind o realitate faptul că majoritatea clienţilor caută să aibă o experienţă cât mai completă cu produsul pe care îl achiziţionează, îşi doresc să îi descopere beneficiile şi să îl testeze înainte de a-l pune în coşul de cumpărături.“