Companii

Ambiţia lui Daniel Cîrstea, CEO Profi: În cinci ani vom ajunge lider pe piaţă şi ne vom dubla cifra de afaceri

Ambiţia lui Daniel Cîrstea, CEO Profi: În cinci ani...

Autor: Cristina Roşca

24.10.2018, 00:08 10657

♦ Astăzi, reţeaua de magazine Profi are 850 de unităţi şi afaceri care merg spre 1,3 miliarde de euro în 2018 după un avans de 30%.

Lanţul de magazine Profi, contro­lat de fondul de investiţii Mid Eu­ro­pa Partners, şi-a setat să ajungă li­der de piaţă în următorii cinci ani.

Astăzi, cel mai mare jucător din comerţ este Kaufland, cu afaceri de 2,2 mld. euro anul trecut. După rezultatele din 2017 Profi se află pe locul şase în comerţul ali­men­tar, însă pos­tea­ză un ritm de creştere de pes­te medie. În ul­ti­mii ani compania a crescut cu circa 30%, iar ofi­cialii companiei spun că rit­mul se menţine şi în 2018.

„În cinci ani piaţa va fi altfel, Profi va fi lider de piaţă, bineînţeles doar dacă menţinem rit­mul şi nu se întâmplă nimic major în piaţa locală (în zona de fuziuni şi achiziţii - n.red.) şi în pieţele externe“, spune Daniel Cîrstea, executivul român care conduce de circa patru ani operaţiunile loca­le ale Profi.

El adaugă faptul că avantajul major al companiei în piaţă a fost faptul că a mizat pe proximitate, un format care e pe val.

„Noi recuperăm rapid teren şi cotă de pia­ţă, anul acesta vom menţine avansul de peste 30%, urmând a sări pragul de 1,3 mld. euro cifră de afaceri. Creşterea vine atât din expan­siune, dar din evoluţia mai bună a ma­ga­zinelor existente.“

Reţeaua de magazine Profi, controlată de fon­dul de investiţii Mid Europa Partners, va ter­mina anul cu o reţea de peste 900 de ma­ga­zine, cu 200 mai multe decât la începu­tul lui 2018. După numărul de deschideri din acest an Profi este lider, fiind compania cu cea mai aler­tă expansiune. Acelaşi titlu l-a primit şi anul anterior şi în 2016 când a inaugurat circa 200 şi respectiv 134 de unităţi.

„În perioada 2023-2025 noi vom ajunge lider de piaţă, urmând măcar a ne dubla cifra de afaceri. În 2014 (la primul interviu ZF - n.red.) am spus că în 2020 vor fi trei formate câştigătoare şi podiumul va fi format din Lidl, Kaufland şi Profi (nu în ordinea aceasta - n.red.). Vorbim de rezultate per companii - SRL-uri -  nu la nivel de grup.“

Şeful Profi mai spune că în următorii cinci ani se vor mai schimba şi alte trenduri. „Cred că se vor reduce diferenţele între formate, super­mar­keturile îşi vor optimiza costurile, iar discounterii vor aduce elemente extra pentru diferenţiere.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO