Companii

#Un an de la lockdown. Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen România: În business, anul acesta mă aştept să fie asemănător cu anul trecut, chiar şi din punct de vedere al consumului, dar cu o accentuare pe partea de costuri

#Un an de la lockdown. Iulia Pencea, consumer Insights...

Autor: Alexandra Matei

17.03.2021, 16:54 199

Revenirea la normal, în ceea ce priveşte vechile obiceiuri de consum ale românilor, este influenţată de succesul vaccinului anti Covid-19. Astfel, Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen România, crede că 2021 va fi un an similar cu 2020 din punct de vedere al consumului, dar se va vedea o accentuare pe partea de costuri.

„Urmează ceva similar, cu toate că aşteptăm vaccinul aflat în desfăşurare. Totuşi, vedem că această campanie de vaccinare pare că se va prelungi chiar dincolo de luna septembrie, atât în România, cât şi în alte ţări. În business, anul acesta mă aştept să fie asemănător cu anul precedent, chiar şi din punct de vedere al consumului, dar cu o accentuare pe partea de costuri”, a declarat Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen România, companie de cercetare de piaţă în cadrul emisiunii online de business ZF Live.

Compania măsoară încrederea consumatorului, susţine aceasta, încredere care se află  în strânsă legătură cu tendinţa şi disponibilitatea acestuia de a cheltui în această perioadă.

Datele oficiale obţinute în baza studiilor realizate de compania de cercetare de piaţă arată că încrederea consumatorului în momentul de faţă este cu circa 10 puncte mai jos în România faţă de anul trecut.

Totuşi, aceasta se poziţionează cu 10 puncte mai sus decât media europeană, întrucât, susţine Iulia Pencea, România nu a fost atât de afectată de această criză sanitară precum ţările din vest.

În 2021, mai adaugă ea, în România se aşteaptă o presiune mai mare atât pe costuri, cât şi pe economii.

În ceea ce priveşte inflaţia prognozată pentru acest an, ea este de părere că România se va situa undeva în jurul valorii de 2,5%.

Totodată, pe partea de preţuri la raft, aceasta spune că se văd creşteri, iar în cazul anumitor categorii de produse, clienţii au început să cumpere produse premium, deci, mai scumpe. „Unele preţuri la raft au crescut, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 5-10%”, mai spune Iulia Pencea.

 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO