Companii

ANALIZĂ. Portul Constanţa se sufocă sub povara containerelor de mărfuri care nu contenesc tranzitul. Ce spun oficialii: „E un dezastru, o aglomerare cum n-am mai văzut în ultimii 15-20 ani“

O mare parte din blocajele care există acum în portul Constanţa este cauzată de livrările de cereale.

Portul este folosit şi pentru minereuri, produse petroliere rafinate sau brute, fertilizanţi şi îngrăşăminte chimice, produse metalurgice, produse alimentare, bunuri de larg consum, cherestea, echipamente şi autovehicule şi multe altele.

De la începutul războiului din Ucraina, în portul Constanţa au sosit, pe relaţia Ucraina, 7.473 containere. Dintre acestea, 5.379 au părăsit portul, restul de 2.094 fiind în procedura de efectuare a formalităţilor pentru a fi expediate, arată datele furnizate la solicitarea ZF de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Expl foto (Sursa: Socep, pe 27 iunie 2022):

O mare parte din blocajele care există acum în portul Constanţa este cauzată de livrările de cereale. Portul este folosit şi pentru minereuri, produse petroliere rafinate sau brute, fertilizanţi şi îngrăşăminte chimice, produse metalurgice, produse alimentare, bunuri de larg consum, cherestea, echipamente şi autovehicule şi multe altele. De la începutul războiului din Ucraina, în portul Constanţa au sosit, pe relaţia Ucraina, 7.473 containere. Dintre acestea, 5.379 au părăsit portul, restul de 2.094 fiind în procedura de efectuare a formalităţilor pentru a fi expediate, arată datele furnizate la solicitarea ZF de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Expl foto (Sursa: Socep, pe 27 iunie 2022):

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.06.2022, 17:00 1839

♦ „Din păcate, această aglomerare nu se datorează vreunei creşteri spectaculoase a PIB-ului sau vreunei investiţii majore în România, care produce masiv pentru export. Primul motiv este războiul din Ucraina“.

Ore şi zile întregi de blocaje, costuri tot mai mari pentru perioadele în care containerele cu marfă stau suplimentar în port, întârzieri în livrări şi scumpiri pentru clienţii finali sunt elementele care ilustrează situaţia din portul Constanţa în aceste zile.

Primii afectaţi sunt operatorii portuari, urmaţi de clienţii lor, operatorii economici implicaţi în lanţul logistic şi, în cele din urmă, clienţii finali, expeditori sau destinatari de mărfuri, care trebuie să plătească costul tuturor problemelor.

Alecsandru Rasidescu, antreprenorul care deţine producătorul local de produse chimice Stera Chemicals, spunea recent că estimează probleme din ce în ce mai mari pe partea de logistică în portul Constanţa, probleme care vor duce la congestii, întârzieri, creşteri de preţuri.

„E un dezastru ce se întâmplă în portul Constanţa, e supraaglomerare, trec opt-zece zile până ne putem lua marfa, faţă de una-două zile cum se întâmpla în trecut. Portul Odesa nu mai este funcţional, aşa că toate schimburile se fac acum prin portul Constanţa, unde nu s-au făcut investiţii în logistică. Nu mai este loc să te mişti, iar pentru zilele în care marfa stă în plus acolo, se plătesc penalizări. Sunt probleme pentru toate firmele care primesc marfă în containere, e o presiune mare pe lanţurile logistice. De la zi la zi e tot mai rău“, spune Alecsandru Rasidescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO