♦ Creşterea importurilor dovedeşte creşterea puterii de cumpărare şi dezvoltarea pieţei prin venirea de noi jucători ♦ Scăderea exporturilor de-a lungul anilor arată că România îşi pierde încet, dar sigur statutul de pantofarul Europei ♦ Dovadă stă chiar faptul că multe fabrici mari s-au închis în ultimii ani.
România a importat anul trecut pantofi în valoare de 886 mil. dolari, cu 21,7% mai mult decât în 2020, arată calculele ZF pe baza raportului World Footwear, care analizează an de an situaţia din piaţa de încălţăminte. În ceea ce priveşte exportul, acesta a crescut la rândul său, faţă de un minim înregistrat în primul an de pandemie, cu 13,3%, până la 729 mil. dolari, conform aceleiaşi surse.
Astfel, pentru prima dată, importurile de încălţăminte au depăşit valoarea exporturilor. În 2020, ele fuseseră tot pentru prima dată la egalitate, după ce anterior existau discrepanţe mari. Acestea s-au redus însă treptat. Spre exemplu, în 2015 România exporta de trei ori mai mult decât importa.
„România are în continuare una dintre cele mai importante industrii producătoare de încălţăminte din Uniunea Europeană, însă importurile ţării au crescut rapid, iar în 2021 au atins un vârf de 886 mil. dolari. Exporturile, pe de altă parte, în pofida unei mici creşteri în ultimul an, se află de mai multă vreme pe trend descendent. Astfel, compania a ajuns să înregistreze deficit în 2021“, spun analiştii World Footwear.