PiaÅ£a bunurilor de larg conÂsum (aliÂmenÂte, băuturi, articole de înÂgriÂjire persoÂnală ÅŸi a loÂcuinÅ£ei) este evaluată la circa 92-93 mld. lei (20 de miliarde de euro) anual, iar mărÂcile priÂvate au ajuns anul trecut la o cotă de 16,4%, un nivel maxim record, conÂform inforÂmaÂÅ£iÂilor ZF pe baza datelor ofeÂrite în timp de GfK. OfiÂcialii comÂpaniei de cercetare de piaţă spun că, prin comÂparaÅ£ie, în 2017 acest segment de piaÂţă avea o cotă de 15,5%. Este vorba de cota de piaÂţă în valoare ÅŸi în lei. VaÂriaÅ£iile pot apărea în euro ca urmare a evoluÅ£iei cursuÂlui de schimb, în 2018 moneda locală deÂpreÂciindu-se faţă de euro.
Mărcile private au câştigat teren anul trecut, într-o perioadă de creÅŸÂtere a consumului privat cu 5%, pe fondul unor inÂvestiÅ£ii făcute de retaileri în acest sector.
Mai exact, lanÅ£urile interÂnaÂÅ£ionale de magazine continuă să parieze pe astfel de proÂduse, lansând mărci noi pe segmente de piaţă care câştigă teren – articole bio sau pentru copii – ÅŸi dezvoltând continuu portofoliul. Un alt pariu continuu al ultimilor ani este acela al mărcilor private „made in Romania“.
Mai bine de jumătate dintre cei zece jucători din comerÅ£ul modern local au pariat pe mărci private roÂmâneÅŸti, care aduc în prim-plan reÅ£eÂte de mult apuse sau care reiterează gustul copilăriei. Aceste iniÅ£iative vin în contextul în care circa 80% din roÂmâni caută în mod special produsele româneÅŸti când merg la cumpărături, arată cele mai recente studii. AÅŸa au apărut Drag de România (Carrefour), Gusturi RomâneÅŸti (Mega Image) sau TradiÅ£ia Gustului (Cora).