Companii

ANALIZĂ ZF. Cum a ajuns România la un deficit pe alimente de 6 mld. euro? Mars importă dulciuri, gumă şi hrană pentru animale de 200 mil. euro şi are fabrici în Polonia, Cehia şi Ungaria. În România nu are producţie

Mars are în portofoliu branduri precum Whiskas, Pedigree (pe zona de mâncare pentru câini şi pisici), M&M, Snickers sau Skittles (pe segmentul de dulciuri) sau Orbit (gumă de mestecat). Grupul este între cei mai mari jucători, dacă nu lider, pe toate pieţele pe care activează în România. Iar asta doar din importuri.

Mars are în portofoliu branduri precum Whiskas, Pedigree (pe zona de mâncare pentru câini şi pisici), M&M, Snickers sau Skittles (pe segmentul de dulciuri) sau Orbit (gumă de mestecat). Grupul este între cei mai mari jucători, dacă nu lider, pe toate pieţele pe care activează în România. Iar asta doar din importuri.

Autor: Cristina Roşca

18.11.2024, 16:30 431

 Pornind de la lipsa de investiţii străine directe în industria alimentară, o piaţă guvernată în continuare de antreprenori locali, ZF a decis să analizeze unele dintre cele mai mari grupuri din lume, active în producţia de bunuri de larg consum, pentru a contura, în cazul fiecăruia, o hartă a fabricilor din Europa  În cazul Mars, România lipseşte de pe această hartă, pentru că grupul are local doar activităţi de import şi distribuţie, nu şi de producţie.

Gigantul american Mars, una dintre cele mai mari afaceri de familie din lume, a raportat anul trecut pe piaţa din România vânzări de aproape 1 mld. lei (200 mil. euro), cu 20% mai mari decât în 2022 şi duble faţă de nivelul din 2017-2018. Acest nivel al încasărilor este obţinut cu mai puţin de 200 de salariaţi, iar asta pentru că, local, grupul are doar operaţiuni de import şi distribuţie, nu şi de producţie.

Spre comparaţie, Mars are fabrici şi în Polonia, dar şi în Cehia sau Ungaria, asta pe lângă unităţile de profil din Occident, din pieţe dezvoltate precum Franţa sau Marea Britanie. Aşadar, americanii, care au afaceri globale de peste 50 mld. euro, aduc dulciurile, gumele de mestecat şi mâncarea pentru animale din alte ţări, pentru a o vinde în România. Compania are în portofoliu branduri precum Whiskas, Pedigree (pe zona de mâncare pentru câini şi pisici), M&M, Snickers sau Skittles (pe segmentul de dulciuri) sau Orbit (gumă de mestecat). Grupul este între cei mai mari jucători, dacă nu lider, pe toate pieţele pe care activează. Iar asta doar din importuri.

 

O piaţă de consum

Ziarul Financiar a scris recent că retailerii internaţionali (de orice fel, nu există o statistică defalcată) au pompat mai bine de 20 mld. euro în România în capitalism, iar producţia de alimente nu a ţinut pasul cu acest ritm de dezvoltare, în sector soldul investiţiilor străine directe fiind de aproape cinci ori mai mic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro