♦ Dincolo de brandurile locale care operează în acest sistem, există şi grupuri internaţionale care îl folosesc, fie pe plan autohton, fie la nivel mondial ♦ Cel mai recent exemplu este cel al Avon, companie activă pe piaţa cosmeticelor, care a deschis primele magazine în România, iar acestea sunt în franciză.
Piaţa de francize din România a depăşit astăzi 500 de concepte, însă în timp ce unele businessuri sunt la început şi abia pornesc să se dezvolte în acest sistem, altele au ajuns la zeci sau sute de unităţi operate de parteneri. Este cazul unor companii precum 5 to go (cafenele), Simigeria Petru (simigerii/ covrigării), Logiscool (educaţie) şi Folder (papetărie).
„Este un sistem care îţi permite să creşti foarte repede“, spune Dana Bănică, partener masterfrancizat al Logiscool România, companie care oferă cursuri de programare şi robotică pentru copii şi adolescenţi.
Primul centru Logiscool din România a fost deschis în 2018, iar astăzi businessul local operează peste 50 de astfel de unităţi, din care 49 în franciză. Însă, sunt peste 60 de locuri în care sunt ţinute cursurile fizic, aici fiind incluse şi colaborările cu şcolile de stat. Lor li se adaugă divizia online.
Unele businessuri aleg modelul de franciză încă de la început, în timp ce altele mizează pe o dezvoltare proprie iniţial, pentru ca apoi să găsească partenerii potriviţi.