♦ Scăderea vânzărilor de maşini electrice, în special pe pieţe mari precum cea germană, vine cu doar câteva luni înainte ca limita de emisii la nivel de flotă să scadă de la 95 g CO2/km în prezent pentru turisme la 93,6 începând cu 1 ianuarie 2025, iar depăşirea acestei limite va duce la amendarea constructorilor auto, şi aşa afectaţi financiar de electrificare.
Reducerea ritmului de adoptare a maşinilor electrice va pune o presiune tot mai mare pe limita emisiilor de dioxid de carbon, iar acest lucru s-ar putea transforma în scumpirea automobilelor cu motoare termice şi la întârzieri de livrare, tocmai pentru ca grupul auto din care fac parte să nu fie amendat de Comisia Europeană. Mai mult, unii dealeri deja informează clienţii care au comandat maşini cu motoare termice că uzinele încetinesc ritmul livrărilor şi că nu pot spune exact când va fi livrată maşina comandată.
La nivel european înmatriculările de electrice deşi au punctat un avans de aproape zece procente în septembrie, la nivelul primelor nouă luni piaţa continua să fie cu 5,8% sub perioada similară din 2023, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în principal din cauza Germaniei, unde scăderea a fost de 28,6% pe fondul eliminării bonusurilor pentru electrice.
În septembrie 2024, înmatriculările de automobile noi în UE au continuat să scadă (-6,1%), înregistrând rezultate negative în trei din cele patru pieţe majore ale regiunii: Franţa (-11,1%) şi Italia (-10,7%), iar piaţa germană a scăzut cu 7%. Pe de altă parte, Spania a experimentat o recuperare sănătoasă (6,3%).