Companii

Analiză ZF. Comerţul alimentar, oglinda fidelă a comportamentului de consum: Pentru unii clienţi contează banii, pentru alţii timpul, aşa că retailerii pariază mai ales pe discount şi proximitate modernă

Analiză ZF. Comerţul alimentar, oglinda fidelă a...

Autor: Cristina Roşca

25.03.2025, 16:20 145

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

♦ Cel mai important canal de vâzare din România este astăzi cel de discount, care a ajuns la final de 2024 la o cotă de piaţă de 27,7%, după creşteri succesive an de an ♦ Dincolo de acest canal, singurele care mai câştigă teren sunt proximitatea modernă şi online-ul ♦ În cazul acestora două din urmă, crezul e acelaşi – consumatorul e tot mai grăbit, aşa că vrea să poată face shopping rapid, chiar dacă asta îl costă mai mult ♦ Pe de altă parte, la discounteri, crezul e cu totul altul, şi anume că preţul e cel mai important argument la shopping ♦ Şi aşa este. Ambele idei sunt valabile, doar că fiecare pentru un alt tip de client.

Cristian B., un tânăr corporatist din Bu­cureşti, comandă online alimente şi bu­nuri de larg consum neali­mentare cam o dată pe săp­tămână, iar la magazi­nul de proximitate ajunge de 2-3 ori în aceeaşi perioadă. Deşi ştie că cele două formate pot fi mai scumpe decât altele, deşi e conştient că la fiecare şedintă de cumpă­rături poate ajunge să plătească cu câţiva lei sau, chiar cu câteva zeci de lei mai mult, alege aceleaşi opţiuni.

„Prefer să fac shopping online sau în pro­ximitate, chiar dacă asta înseamnă că plă­tesc mai mult. Consider că şi timpul costă bani, iar o vizită la un hipermarket sau la un discounter ar înseamna câteva ore pierdute, dat fiind că nu am în apropiere astfel de magazine. Ţinând cont că ar trebui să iau maşina, să consum carburant şi să stau şi în trafic, plus în magazin ar trebui să petrec mai mult timp pentru că e mai mare şi, totodată, mai aglomerat, o vizită într-un astfel de univers nu se justifică“, afirmă el.

Totuşi, asta nu înseamnă că nu se uită la preţuri, că nu caută oferte sau promoţii, că nu face comparaţii. Doar că timpul e preţios şi el şi, deşi greu cuantificabil în bani, costă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro