Companii

Analiză ZF. Concepte româneşti disruptive în business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează

Autor: Cristina Roşca

10.06.2025, 17:06 526

 Unele companii au nevoie de ani şi ani, poate chiar şi de o serie de eşecuri, înainte de a reuşi să impună un brand pe o anumită piaţă. Alte firme însă, reuşesc în timp „record“, adică în doar câţiva ani, să-i cucerească pe consumatori. Ce face diferenţa?

Timpul necesar pentru ca o marcă să se impună pe o piaţă depinde de mulţi factori, de la sectorul de activitate la starea economiei şi de la comportamentul de consum la strategia de business a companiei. Există multe exemple de branduri care nu au priză la public şi dispar rapid. Sunt însă şi cazuri – mai puţine, e adevărat – de nume care reuşesc să devină rapid branduri şi chiar să schimbe regulile pieţei în care activează.

Magazinele La Cocos, o afacere antreprenorială românească, sunt unele dintre cele mai bune hipermarketuri locale ca vânzări, depăşind multe unităţi sub brand străin. Farmacia Tei este un alt exemplu în acest sens, fiind un business care este lider detaşat pe piaţa de retail farma după vânzările pe unitate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro