După doi ani în care piaţa de retail a fost afectată de pandemie, clarificarea restricţiilor a dus la stabilizarea dezvoltatorilor şi la reluarea planurilor de expansiune ale acestora. Chiar dacă e-commerce-ul a accelerat în această perioadă, nevoia de magazine fizice a continuat să fie una ridicată.
Piaţa de retail a înregistrat livrări limitate în primul semestru din 2021, întrucât contextul pandemiei a declanşat întârzieri în procesul de construcţie în 2020 şi 2021. De asemenea, preţurile materialelor de construcţii au crescut vertiginos în ultimele şase luni, ceea ce a dus la o încetinire a dezvoltărilor de retail planificate, câteva proiecte de dimensiuni medii şi mari urmând să fie deschise pe parcursul următoarelor câteva trimestre. În ansamblu, din cei circa 121.000 de metri pătraţi de noi scheme de retail aflate în construcţie, 62% sunt structuri mici, în principal parcuri de retail, potrivit datelor companiei de consultanţă Colliers pentru primul semestru din 2021. Pe o piaţă dominată în prezent de reminiscenţele de după COVID-19, parcurile de retail au devenit mai atragătoare, cu magazine de mari dimensiuni favorabile distanţării sociale, facilităţi de parcare şi de tip drive-thru, ceea ce le conferă un avantaj în contextul noilor obiceiuri de consum.