♦ Într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, retailerii se bat în discounturi şi promoţii pentru a-i atrage pe oameni în magazine şi pentru a-i determina să cumpere ♦ În primul semestru din 2024, vânzările de bunuri FMCG au crescut în valoare cu 7%, însă volumele au stagnat, semn că inflaţia e în continuare ridicată, iar oamenii sunt prudenţi când vine vorba de cheltuieli.
Promoţiile au ajuns în ultima perioadă să fie cuvântul de ordine în retailul cu dominantă alimentară, iar asta într-o perioadă în care consumatorii manifestă prudenţă la shopping, iar comercianţii caută varii metode prin să îi aducă în magazine şi să îi determine să cheltuie bani.
În aceste condiţii, aproape un sfert din vânzările de bunuri de larg consum sunt reprezentate de produsele „la ofertă“, „la discount“ sau „la promoţie“. Mai exact, cota promoţiilor în total vânzări din retailul FMCG (mai puţin produsele fresh/proaspete, precum fructe şi legume) a ajuns la 23,3% în primul semestru din 2024, în urcare cu aproape două puncte procentuale versus cele şase luni anterioare, arată datele Consumer Panel Services GfK.
De altfel, această cotă de piaţă creşte continuu din al doilea semestru din 2022, o perioadă când inflaţia ajunsese la cote maxime, iar românii începuseră să îşi simtă puterea de cumpărare afectată. Spre comparaţie, în prima parte din 2022, cota de piaţă a promoţiilor era de doar 17,2%, un minim al ultimilor cinci ani cel puţin.