Companii

Analiză ZF. Eficientizarea comerţului modern. Reţelele de supermarketuri şi hipermarketuri au deschis 400 de magazine anul trecut, dar numărul de salariaţi a crescut cu doar 400. În anii trecuţi, se angajau mii de oameni

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Cristina Roşca

17.07.2020, 21:00 144

♦ Comerţul modern este o industrie de peste 3.000 de magazine de tip supermarket, hipermarket, cash & carry, discount sau proximitate modernă ♦ Anual se deschid 300-400 de magazine noi, iar jucătorii anunţă continuu planuri tot mai ambiţioase de expansiune ♦ În anii anteriori numărul de deschideri era corelat cu cel al numărului de salariaţi, mai exact an de an se angajau mii de oameni noi.

Reţelele străine care activează în comerţul modern din România s-au extins anul trecut în cel mai rapid ritm de până acum, însă angajările nu au mers la fel de repede, astfel că deşi jucătorii au deschis aproape 400 de magazine noi, au fost angajate doar 400 de persoane.

„Există două aspecte care pot explica evoluţia numărului de angajaţi în comerţul modern. Pe de-o parte, chiar dacă îşi extind reţeaua de magazine, retailerii străini au o logistică bine dezvoltată. În acest sector companiile apelează la firme de outsourcing, astfel că furnizorii se ocupă de anumite activităţi în depozitele jucătorilor de retail“, spune Florin Godean, country manager al furnizorului de servicii privind forţa de muncă Adecco. Într-adevăr, retailerii sunt unii dintre cei mai mari proprietari sau chiriaşi de spaţii logistice din ţară, cu o suprafaţă totală de circa 100 de hectare, conform celor mai recente date ZF. Totodată, doar în departamentele de logistică ale acestor companii sunt câteva mii de oameni, fiecare retailer având sute de salariaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO