Companii

Analiză ZF. Mărcile private mănâncă aproape jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Britanie şi Germania, pe când în România sunt abia la 16%. Totuşi, în doi ani cota lor a crescut cu 2,3%

Analiză ZF. Mărcile private mănâncă aproape...

Autor: Cristina Roşca

03.03.2023, 00:07 762

„Local, cota lor de piaţă e încă mică faţă de alte ţări, încă mai au loc de creştere. Aceste produse au o acoperire foarte bună, în foarte multe dintre oraşe ele sunt în oferta magazinului care e singura destinaţie din localitatea respectivă. Marea noastră provocare e să ajungem şi noi în toate acele magazine.“

Mărcile private au câştigat anul trecut aproape un punct procentual cotă de piaţă, ajungând să acapa­reze 16,2% din vânzările de bunuri FMCG din Ro­mâ­nia, arată datele com­paniei de cercetare de piaţă Nielsen. În ultimii doi ani, deci în 2021 şi 2022, cota lor de piaţă a crescut local cu 2,3%, unul dintre cele mai rapide ritmuri dintre ţările analizate, mai exact al doilea ritm după cel din Spania.

O explicaţie pentru care aceste produse câştigă teren rapid este aceea că Ro­mânia se află la coada clasamen­tului în ceea ce priveşte cota lor de piaţă. Spre comparaţie, măr­cile private mănâncă a­proa­pe jumătate din piaţa de FMCG din Spania, Marea Bri­tanie şi Germania. În Polonia, cea mai dez­voltată economie din regi­une, ele au ajuns să aibă 34% din vânzările de bunuri de larg consum.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO