Companii

ANALIZĂ ZF. O piaţă pe val. GfK: Aproape toate familiile din România au cumpărat cel puţin o dată un produs marcă privată în prima jumătate a anului

ANALIZĂ ZF. O piaţă pe val. GfK: Aproape toate...

Autor: Cristina Roşca

13.08.2022, 00:07 399

♦ Mărcile private au ajuns să mănânce 39% din piaţa de lactate în valoare, deşi la băuturi nu au acaparat decât 11% din vânzări ♦ În medie, cota de piaţă în valoare a acestor produse este undeva la 25% din vânzările de bunuri de larg consum (FMCG, excluzând categoria de fresh), conform datelor de la jumătatea lui 2022.

Discounterii prezenţi în co­mer­ţul alimentar local, mai exact germanii de la Lidl şi Penny şi conceptul Supeco al francezilor de la Carrefour, sunt „res­pon­sabili“ pentru 70% din tot ce înseamnă vânzările de mărci private în România, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.

„În România, dezvoltarea mărcilor private continuă să rămână în strânsă legătură cu avansul discounterilor (Lidl, Penny, Supeco), însă în perioada următoare va primi un avânt suplimentar şi ca urmare a contextului economic. În prezent, discounterii generează aproape 70% din valoarea segmentului şi tot aici avem cel mai mare număr de cumpărători de astfel de produse – lucru de înţeles având în vedere că în aceste magazine este disponibil cel mai variat sortiment de mărci private şi o cotă din businessul canalului mult peste media la nivel naţional“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel services în cadrul GfK.

Pe piaţa locală există doi discounteri mari – Lidl şi Penny – şi un jucător mai mic, Supeco, deţinut de Carrefour. Dintre toţi, de departe, Lidl este cel care are cea mai mare cotă de piaţă a mărcilor private în business. Iar faptul că retailerul german e liderul pieţei după cifra de afaceri din 2021, saltă şi vânzările totale de astfel de articole. „Modelul de business Lidl este unic pe piaţa locală – peste 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor noastre sunt marcă proprie. În prezent, avem produse marcă proprie pentru aproape fiecare categorie de articole pe care o comercializăm: de la bunuri de bază, dar şi produse care răspund unor nevoi specifice ale consumatorilor, aşa cum este gama Cămara Noastră, până la produse premium, cum este gama Deluxe“, spuneau recent reprezentanţii Lidl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO