Companii

Analiză ZF. O piaţă „cu de toate“, în plină efervescenţă: Patru dintre cei mai mari „shaormari“ fac afaceri de 100 mil. lei din apetitul românilor pentru fast-food. Piaţa totală e însă de zece ori mai mare, deşi foarte fragmentată

Dincolo de gust şi de faptul că se prepară repede, un alt motiv pentru care există un apetit crescut pentru shaorma îl reprezintă preţul, mai mic decât al unui fel de mâncare de la un restaurant a la carte.

Dincolo de gust şi de faptul că se prepară repede, un alt motiv pentru care există un apetit crescut pentru shaorma îl reprezintă preţul, mai mic decât al unui fel de mâncare de la un restaurant a la carte.

Autor: Cristina Roşca

18.09.2022, 00:01 33487

♦ Socului Kebap, Dristor Kebap, Shaormeria Băneasa şi Calif sunt unele dintre cele mai cunoscute şi populare nume din piaţa de shaormerii din România ♦ Pe lângă aceste afaceri ce au 10-20 de ani de activitate, există însă alte 1.500-2.000 de astfel de localuri, unele dintre ele deschise în oraşe cu 10.000-15.000 de locuitori ♦ La fel ca şi în cazul covrigăriilor, nu există astăzi oraşe în România fără măcar o shaormerie ♦ În oraşele mari, în frunte cu Bucureştiul, sunt zeci sau chiar sute.

Patru dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de shaormerii, respectiv Socului Kebap, Dristor Kebap, Shaormeria Băneasa şi Calif, fac împreună afaceri de 100 mil. lei pe an din apetitul românilor pentru fastfood. Piaţa totală însă, este mult mai mare, fiind estimată de ZF la 150-200 mil. euro (750 mil. lei – 1 mld. lei).

Nu există date oficiale despre acest segment al pieţei de restaurante, dat fiind că nu există un CAEN specific şi nici companii de cercetare care să fi numărat unităţile ori intervietat proprietarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO