Companii

ANALIZĂ ZF. Poate producţia de electrocasnice să replice dezvoltarea din industria auto? România a produs frigidere, espressoare şi aspiratoare de 9 mld. lei anul trecut, o valoare de cinci ori mai mare decât în 2009

Autor: Cristina Roşca

12.09.2022, 18:40 319

Piaţa devine tot mai concentrată la vârf, mai exact numărul de companii active în domeniu scade, dar cele rămase sunt tot mai mari şi angajează tot mai mulţi oameni Firmele mici, autohtone, ies din joc, însă cele internaţionale, mari, vin să dezvolte investiţii de zeci mil. euro fiecare Se remarcă două tendinţe în domeniu, pe de-o parte jucătorii existenţi dezvoltă noi fabrici, iar pe de alta sunt nume noi care vin aici pentru a ridica unităţi de producţie de la zero.

Grupul german EMZ Hanauer ridică în prezent o fabrică de componente pentru electrocasnice la Reşiţa, în judeţul Caraş-Severin, unitatea de producţie urmând a fi gata în 2023, după o investiţie de 73 mil. lei (15 mil. euro). Compania ce are drept clienţi nume mari precum Electrolux, Miele, Samsung şi Haier devine astfel al zecelea mare investitor în producţia de electrocasnice din România.

Atragerea unui nume nou nu vine ca o surpriză dat fiind că în 2021 grupul chinez Haier a inaugurat în judeţul Prahova prima fabrică de frigidere din Europa, o investiţie de peste 70 mil. euro.

Pe lângă numele noi, există dezvoltări şi în rândul jucătorilor deja existenţi, cum este cazul Kärcher  sau De’Longhi, investiţiile fiind vizibile în ceea ce priveşte cifra de afaceri a pieţei în ansamblul său. Mai exact, România a produs frigidere, espressoare şi aspiratoare de 9 mld. lei anul trecut, o valoare de cinci ori mai mare decât în 2009. Piaţa s-a aflat constant pe creştere, doar în ultimul an (2021 versus 2020) avansul fiind de 15%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO