Companii

Analiză ZF. Produsele fără gluten, o nişă pe care pariază tot mai mulţi antreprenori: „Este loc de creştere, este nevoie de cât mai multe locaţii ca oamenii să iasă şi să socializeze căci asta este cea mai mare problemă“

Analiză ZF. Produsele fără gluten, o nişă pe care...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.04.2024, 18:30 139

În România sunt certificate „gluten free“ circa 160 de produse, conform ultimelor date, însă cei care au intoleranţă la gluten sau pur şi simplu îşi doresc alimente considerate mai sănătoase au din ce în ce mai multe opţiuni şi de la brutării, cofetării artizanale sau mici producători care aleg să foloească făină fără gluten.

Tot mai mulţi antreprenori mi­zează pe nişa produselor fără gluten, mânaţi de numărul tot mai mare al ro­mâ­nilor care sunt diagnosticaţi cu boala celiacă sau care pur şi simplu vor să consume mai multe alimente fără gluten. Fie că sunt mici brutării, cofetării sau pro­ducători de paste sau biscuiţi fără gluten, toţi pariază pe o piaţă estima­tă la 50-60 de milioane de lei, dar în continuă creştere. În plus, şi produ­cătorii mari precum Cris-Tim, Caroli Foods şi Sam Mills şi-au certificat anumite produse „gluten free“. Iar miza creşte.

„Este loc de creştere pe piaţa pro­duselor fără gluten. Sunt câteva vari­ante pentru cei care urmează această dietă, dar avem nevoie de mai multe locaţii unde să putem ieşi, să putem socializa, pentru că aceasta este cea mai mare problemă a noastră, a celor care a trebuit să renunţăm la gluten din motive medicale şi anume partea de socializare. În Bucureşti stăm bine însă comparativ cu alte oraşe din ţară“, a declarat Ana-Ma­ria Cheran, fonda­toarea cofetăriei arti­zanale Chedo din zona Groză­veşti din Capitală. Ea a fost diagnosti­cată cu boala celi­acă şi după ce a tes­tat reţete pentru ea şi pentru familie s-a decis să deschidă un laborator pro­priu şi o cofetărie în care a investit circa 140.000 de euro. În prezent, Chedo realizează produse dulci, dar şi sărate, produse pe bază de ciocolată, care aduc aminte de copilărie nouă, românilor, precum Doboş, cornuleţe, turtă dulce, sărăţele, brânzoaice sau profiterol, însă şi produse care au la bază reţete importate de la francezi sau americani precum cheesecake, macarons sau brownie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro