♦ Italia reprezintă în medie 55-60% din businessul companiei Casa Noastră (ferestrele QFort) din judeţul Dolj, în primele opt luni din 2022 generând 62% din cifra de afaceri ♦ Recent, Adrian Gârmacea, antreprenorul care deţine producătorul de tâmplărie Barrier din Bacău, a spus că are în plan deschiderea a cinci depozite pe teritoriul Italiei, una dintre principalele sale pieţe de export, pentru a facilita vânzările ♦ Producătorul de uşi şi ferestre Pinum Doors & Windows, parte a grupului italian Nusco, controlat de familia Nusco, şi-a intensificat vânzările în Italia în acelaşi context.
Un program al guvernului din Italia, care subvenţionează renovările de locuinţe ce implică eficientizarea energetică, a turat motoarele producătorilor de materiale de construcţii, inclusiv ale celor din România. Astfel, Italia, care era oricum o ţară importantă pentru producătorii de tâmplărie, a ajuns acum să reprezinte chiar şi peste jumătate din businessul companiilor de profil şi să atragă noi investiţii ale firmelor româneşti.
„Cel mai bun program pe care îl are Italia este cel prin care susţine recondiţionarea clădirilor, cu condiţia să avansezi minimum două puncte din punctul de vedere al izolării la auditul clădirii - adică de la D la B sau de la C la A. Această subvenţie se deduce din impozitele pe care le are de plătit familia în următorii zece ani, dacă familia doreşte să păstreze subvenţia“, explică Ştefan Cherciu, antreprenorul care deţine producătorul de tâmplărie Casa Noastră din Craiova, care produce sub brandul QFort.