Companii

ANALIZĂ ZF. Radiografia industriei alimentare şi a băuturilor din UE: în România se alocă cel mai mare procent din cheltuieli pe mâncare, dar producătorii sunt pe locul 14 după cifra de afaceri. Liderii pieţei europene sunt în continuare Franţa, Germania, Italia şi Spania, care domină ca business şi industria alimentară şi a băuturilor

ANALIZĂ ZF. Radiografia industriei alimentare şi a...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.01.2023, 17:15 371

Europenii au alocat în 2020 circa 1.400 de miliarde de euro pe mâncăruri şi băuturi, adică circa 21,6% din bugetul lor de cheltuieli ♦ Ca pondere din totalul cheltuielilor, românii alocă pentru acest tip de produse cel mai mult din rândul europenilor.

România s-a clasat anul trecut pe locul 14 la ni­vel european după cifra de afaceri a industriei alimentare şi băutu­ri­lor, într-un clasament condus de ţările din Vest, arată datele ana­lizate de ZF din ultimul studiu al asociaţiei FoodDrinkEurope, care a luat în calcul date de la Eurostat.

Astfel, rulajul companiilor din a­cest sector depă­şeşte anual 13 mili­ar­de de euro, cifră realizată cu ajutorul a peste 175.000 de angajaţi. Rulajul compa­nii­lor din Ro­mânia este de cinci ori sub cel realizat de com­paniile din Polo­nia de exemplu şi cu mult sub cifra de afaceri înregis­trată de compa­niile din Vest, aici fiind şi un număr considerabil mai ma­re de companii. De exemplu, dacă în România studiul FoodDrinkEurope arată un număr de aproape 11.000 de companii, în Franţa şi Italia sunt de cinci ori mai multe. În Polonia, exem­plul cel mai apropiat de România de forţă a companiilor din sectorul de agrobusiness, sunt 18.000 de firme care au un rulaj de 68 de miliarde de euro. Practic, cu un număr aproape dublu de companii faţă de cel prezent în România, Polonia reuşeşte să facă afaceri de cinci ori mai mari. Însă, dacă ne uităm la valoarea adăugată, industriile din cele două ţări sunt apropiate din acest punct de vedere, valoarea adăugată per companie fiind mai mare în cazul României. Dar dacă ne uităm la importuri versus exporturi, aducem în Po­lonia produse alimen­tare, băuturi şi tutun de 544 de milioane de euro şi trimi­tem acolo produ­se în valoare de 163 de milioane de euro, a­ra­tă datele de la In­stitutul Naţional de Statistică (INS).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO