Companii

Analiză ZF. Radiografia lanţurilor de cafenele din România: Piaţa se apropie de 1.000 de unităţi, dar e puternic concentrată la vârf. Pragul de intrare în top 20 de jucători e de doar patru cafenele

Autor: Cristina Roşca

15.08.2024, 19:02 687

Industria de cafenele din România este dominată clar de concepte autohtone, puţine fiind lanţurile internaţionale prezente Dincolo de reţelele de profil, există câteva mii de unităţi independente, dintre care câteva sute sunt cafenele de specialitate, segmentul cel mai efervescent din piaţă Acesta nu este însă analizat pentru că, de obicei, aceste afaceri antreprenoriale operează una-două unităţi şi nu lanţuri.

Lanţurile de cafenele au ajuns să opereze aproape 1.000 de unităţi în România, aceasta fiind o piaţă care s-a dezvoltat puternic în ultimii ani. Spre exemplu, între 2019 şi 2024 numărul de cafenele de lanţ (nu şi cele independente, ci doar cele ce sunt parte a unor reţele) s-a mai mult decât dublat, arată cel mai recent raport al Allegra World Coffee Portal, care face analize periodice la nivelul industriei de profil.

Mai mult, dezvoltarea va continua, deşi într-un ritm ceva mai „pământean“, cu creşteri anuale de 7-12%, conform aceleiaşi surse. Spre comparaţie, în unii dintre ultimii cinci ani, creşterile au depăşit chiar şi 30%. De altfel, România a fost în 2022 ţara din Europa cu cea mai rapidă creştere a pieţei cafenelelor de tip lanţ, arată un raport anterior al Allegra World Coffee Portal.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Health&Pharma Summit'24