♦ Industria de cafenele din România este dominată clar de concepte autohtone, puţine fiind lanţurile internaţionale prezente ♦ Dincolo de reţelele de profil, există câteva mii de unităţi independente, dintre care câteva sute sunt cafenele de specialitate, segmentul cel mai efervescent din piaţă ♦ Acesta nu este însă analizat pentru că, de obicei, aceste afaceri antreprenoriale operează una-două unităţi şi nu lanţuri.
Lanţurile de cafenele au ajuns să opereze aproape 1.000 de unităţi în România, aceasta fiind o piaţă care s-a dezvoltat puternic în ultimii ani. Spre exemplu, între 2019 şi 2024 numărul de cafenele de lanţ (nu şi cele independente, ci doar cele ce sunt parte a unor reţele) s-a mai mult decât dublat, arată cel mai recent raport al Allegra World Coffee Portal, care face analize periodice la nivelul industriei de profil.
Mai mult, dezvoltarea va continua, deşi într-un ritm ceva mai „pământean“, cu creşteri anuale de 7-12%, conform aceleiaşi surse. Spre comparaţie, în unii dintre ultimii cinci ani, creşterile au depăşit chiar şi 30%. De altfel, România a fost în 2022 ţara din Europa cu cea mai rapidă creştere a pieţei cafenelelor de tip lanţ, arată un raport anterior al Allegra World Coffee Portal.