Companii

ANALIZĂ ZF. Retailul alimentar la raport: În primele şase luni din 2021 lanţurile internaţionale au deschis 170 de magazine din cele circa 400 planificate. Unele reţele accelerează însă dezvoltarea în S2

ANALIZĂ ZF. Retailul alimentar la raport: În primele...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2021, 00:07 387

Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate Retailerii au anunţat şi 26 de închideri.

Jucătorii din comerţul modern local au deschis 171 de magazine în primele şase luni din acest an, arată o analiză a ZF realizată pe baza datelor oferite de retaileri şi a celor publice. Spre com­pa­raţie, la începutul lui 2021, lanţurile anun­ţa­se­ră planuri pentru circa 400 de noi unităţi în România, ceea ce în­seamnă că trebuie să accelereze uşor ex­pan­siunea în a doua parte a anului. Investiţiile estimate pentru aceste planuri merg spre 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.

Opt dintre cei zece co­mercianţi străini au des­chis magazine în 2021, singurele excep­ţii fi­ind cele două reţe­le de tip cash&carry Me­tro şi Selgros. Nemţii de la Metro au pariat pe dezvolta­rea francizei LaDoiPaşi mai degrabă decât pe a deschide unităţi proprii, anunţând încă de acum câţiva ani că aceasta va fi strategia pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO