♦ În ciuda popularităţii la nivel de discurs de care se bucură mobilitatea electrică, datele oficiale arată că în acest moment combustibilii alternativi nu sunt decât o nişă în raport cu totalul pieţei ♦ În contextul în care automobilele electrice sunt doar 0,1% din totalul pieţei, înverzirea mult discutată a mobilităţii mai are mulţi kilometri de parcurs. Care este situaţia în alte state?
Potrivit datelor oficiale disponibile pe site-ul Observatorului European pentru Combustibilii Alternativi (EAFO), la nivelul anului 2020 pe plan local erau înregistrate 502 staţii publice pentru maşinile electrice, semnificativ mai mult faţă de numărul de 15 unităţi cu care defila România în 2014. În funcţie de sursă însă, datele diferă destul de mult, acesta fiind un alt indiciu al imaturităţii pieţei de mobilitate electrică. Spre exemplu, centralizatorul independent de informaţii despre mobilitatea electrică, Open Charge Map, arată că în România are fi 460 de staţii electrice, în timp ce portalul dedicat mobilităţii electrice Lektri.co arată că sunt peste 1.000 de locaţii de încărcare pentru maşinile electrice, corepunzătoare unui număr total de 2.086 de încărcătoare, din care 436 sunt de mare viteză.