Companii

Analiză ZF. Românii cheltuie 700 mil. euro pe băuturi spirtoase, iar peste 80% sunt producţie locală. „Distilatul de fructe, votca şi whiskey-ul sunt principalele categorii“. Ponderea importurilor în piaţa băuturilor spirtoase a crescut în ultimii ani, urmând trendul normal al pieţelor mai dezvoltate

ANALIZĂ

Analiză ZF. Românii cheltuie 700 mil. euro pe băuturi...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2020, 21:30 337

♦ Pe pieţele mature principalul canal de vânzare e retailul, pe când în România domină HoReCa, tocmai de aceea impactul pandemiei a fost dur.

Piaţa albă a băuturilor spirtoase este evaluată la 700 mil. euro, dintre care importurile repre­zin­tă doar 15-18% din total, spune Petru Berciu, cel care conduce operaţiunile de BDG Import şi care este şi unul dintre cei patru acţionari.

Importatorul de bău­turi spirtoase BDG se luptă pe această piaţă cu alţi importatori – Pernod Ricard sau PP Distributors România -, dar şi cu producători locali – Alexandrion, Prodal, Scandic Distilleries sau Prodivalco.

„În ţările mature, brandurile globale au 70% din piaţa de băuturi spirtoase. În România, importurile au o cotă de piaţă de 15-18%, iar dacă scoţi eau de vie (ţuica, distilatul de fructe – n.red.) ajung la 20-25%“, spune Petru Berciu. În ultimii trei ani, după modelul pieţelor mature, importul a crescut, iar vânzările de branduri locale a stagnat, astfel că mărcile globale au câştigat teren.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO