♦ Pe pieţele mature principalul canal de vânzare e retailul, pe când în România domină HoReCa, tocmai de aceea impactul pandemiei a fost dur.
Piaţa albă a băuturilor spirtoase este evaluată la 700 mil. euro, dintre care importurile reprezintă doar 15-18% din total, spune Petru Berciu, cel care conduce operaţiunile de BDG Import şi care este şi unul dintre cei patru acţionari.
Importatorul de băuturi spirtoase BDG se luptă pe această piaţă cu alţi importatori – Pernod Ricard sau PP Distributors România -, dar şi cu producători locali – Alexandrion, Prodal, Scandic Distilleries sau Prodivalco.
„În ţările mature, brandurile globale au 70% din piaţa de băuturi spirtoase. În România, importurile au o cotă de piaţă de 15-18%, iar dacă scoţi eau de vie (ţuica, distilatul de fructe – n.red.) ajung la 20-25%“, spune Petru Berciu. În ultimii trei ani, după modelul pieţelor mature, importul a crescut, iar vânzările de branduri locale a stagnat, astfel că mărcile globale au câştigat teren.