Companii

Analiză ZF. Românii consumă 2,4 miliarde de litri de apă îmbuteliată anual, iar apa plată reprezintă 70% din vânzări. Brandul românesc Borsec, lider de piaţă, cu o cotă de trei ori mai mare decât a Dorna, brand deţinut de gigantul Coca-Cola

Doar 78 de surse sunt recunoscute oficial şi doar 50 de branduri îmbuteliază aceste ape, ceea ce scoate în evidenţă un potenţial neexploatat.

Doar 78 de surse sunt recunoscute oficial şi doar 50 de branduri îmbuteliază aceste ape, ceea ce scoate în evidenţă un potenţial neexploatat.

Autor: Florentina Niţu

19.10.2024, 13:36 533

Fiecare român cumpără cir­ca 125 de litri de apă îmbuteliată într-un an, iar apa plată este preferată, cu 70% din vânzări, într-o piaţă estimată la 2,4 mi­liarde de litri pentru anul 2024, potrivit unei ana­lize ZF făcute pe baza datelor oferite de compania de cerce­tare şi analiză de piaţă Euromonitor International.

Vânzările de apă au crescut cu 12% în vo­lum din 2020 încoace, iar jucătorii din piaţa apei îmbuteliate spun că au observat o tendinţă de re­nunţare a consuma­to­rilor la apa de la robi­net în favoarea apei îmbuteliate.  În schimb, vânzările de apă minerală carbogazoasă sunt pe un trend des­cendent, menţinut în ultimii cinci ani.

„Apa minerală natu­rală îşi va con­tinua creş­te­rea în România, deter­minată atât de preferin­ţele consuma­to­rilor pen­tru acest segment, cât şi de înţelegerea beneficiilor pe care le aduce sănătăţii“, a spus Mihai Neagu, CEO al Perla Harghitei, unul dintre cei mai mari ju­cători din piaţă. În plus, datele statis­tice arată că 20% dintre români n-au ac­ces la apă potabilă, iar astfel sunt ne­voiţi să cumpere din comerţ sau să bea de la fântâni. Totodată, imple­men­tarea Siste­mu­lui Garanţie-Retur­nare (SGR) a crescut consumul de apă îmbuteliată la sticlă, dar în con­tinuare marea ma­jo­ritate a consuma­torilor preferă ambalajul PET, în volume mari, de 1,5-2 litri. „Odată cu introducerea no­u­lui sistem, am esti­mat că vom vedea o creştere a con­sumului de apă îmbu­te­liată la 5 litri, însă apa la 2 litri a rămas în topul pre­ferinţelor consuma­torilor“, a explicat Mihai Neagu. Cea mai mare parte a apei îmbu­te­liate se vinde în maga­zinele alimen­tare mici şi locale (38%), urmate de hipermarketuri (30%) şi super­marke­turi (15%), conform da­telor Euromo­nitor.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
ZF Digital Summit 2024