Companii

Analiză ZF. Românii vor cheltui 420 mil. lei în acest an pe alimente „verzi“, piaţa continuând să crească accelerat, cu 20%. Pentru a prinde „valul“, tot mai mulţi antreprenori intră în horă

Analiză ZF. Românii vor cheltui 420 mil. lei în acest...

Autor: Cristina Roşca

13.10.2022, 17:20 99

Piaţa de alternative vegane la carne, peşte, lapte, iaurt sau brânză s-a dublat între 2019 şi 2022 Avansul vine într-o perioadă în care numărul persoanelor care renunţă la proteina animală creşte Creşte totodată numărul flexitarienilor, al acelor oameni care aleg să mănânce mai puţine produse lactate sau din carne Ei optează pentru alimente din proteină de mazăre, fasole, cartofi, soia sau pentru băuturi şi hrană din cocos, caju ori migdale.

Românii vor cheltui în acest an circa 420 de milioane de lei pe alimente verzi, vega­ne, piaţa ur­mând să crească în conti­nuare accelerat, cu aproape 20% versus 2021. În perioa­da 2019-2022, deci în doar trei ani, vân­zările de profil s-au dublat. Deşi ritmul a încetinit uşor, de la 33% în 2020, primul an de pandemie, versus 2019, el rămâne ridicat, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de compania de cerce­tare de piaţă Euromonitor.

Pentru a prinde „valul“, tot mai mulţi antreprenori intră în această horă a ali­men­telor pe bază de plante, alternative la prote­ina animală. Ei nu doar că vor să capitali­zeze popularitatea acestor produse din proteină de mazăre, fasole, cartofi, soia sau din cocos, caju ori migdale în România, ci ţintesc piaţa globală, care şi ea creşte accelerat. Mai mult, în anumite pieţe mai dezvolta­te, pre­cum Germania şi Marea Britanie, deja există o pondere impor­tan­tă a populaţiei care se declară flexitariană. Este vorba de oameni care aleg să mănânce mai puţine pro­duse lactate sau din carne, pe care le înlocuiesc cu alter­native din plante. Lor li se a­dau­gă şi vegetarienii sau vega­nii, tot mai numeroşi şi ei.

Piaţa de alternative vegane la carne, peşte, lapte, iaurt sau brânză s-a dublat între 2019 şi 2022 Avansul vine într-o perioadă în care numărul persoanelor care renunţă la proteina animală creşte Creşte totodată numărul flexitarienilor, al acelor oameni care aleg să mănânce mai puţine produse lactate sau din carne Ei optează pentru alimente din proteină de mazăre, fasole, cartofi, soia sau pentru băuturi şi hrană din cocos, caju ori migdale.

Românii vor cheltui în acest an circa 420 de milioane de lei pe alimente verzi, vega­ne, piaţa ur­mând să crească în conti­nuare accelerat, cu aproape 20% versus 2021. În perioa­da 2019-2022, deci în doar trei ani, vân­zările de profil s-au dublat. Deşi ritmul a încetinit uşor, de la 33% în 2020, primul an de pandemie, versus 2019, el rămâne ridicat, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de compania de cerce­tare de piaţă Euromonitor.

Pentru a prinde „valul“, tot mai mulţi antreprenori intră în această horă a ali­men­telor pe bază de plante, alternative la prote­ina animală. Ei nu doar că vor să capitali­zeze popularitatea acestor produse din proteină de mazăre, fasole, cartofi, soia sau din cocos, caju ori migdale în România, ci ţintesc piaţa globală, care şi ea creşte accelerat. Mai mult, în anumite pieţe mai dezvolta­te, pre­cum Germania şi Marea Britanie, deja există o pondere impor­tan­tă a populaţiei care se declară flexitariană. Este vorba de oameni care aleg să mănânce mai puţine pro­duse lactate sau din carne, pe care le înlocuiesc cu alter­native din plante. Lor li se a­dau­gă şi vegetarienii sau vega­nii, tot mai numeroşi şi ei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO