♦ Retailerii de mobilă şi electro-IT au resimţit o scădere a traficului şi a vânzărilor din magazine în ultimele săptămâni, perioadă în care oamenii au stat lipiţi de social media şi de televizor pentru a afla noutăţi din sfera politică locală ♦ Totuşi, asta nu i-a împiedicat să iasă în oraş cu aceeaşi cadenţă ca şi anterior, şi nu doar ca să vorbească despre situaţia alegerilor din România.
Incertitudinea maximă din aceste ultime săptămâni de alegeri şi-a pus amprenta asupra comportamentului consumatorilor autohtoni. Astfel, românii au pus pe hold investiţiile mai mari, amânând achiziţii de valoare considerabilă - de la electrocasnice şi piese de mobilier la creaţii de modă de designer.
Totuşi, activităţile zilnice, fie ele de strictă necesitate precum mersul la supermarket, fie cele fără un impact major în bugetul familiei cum ar fi ieşitul în oraş, nu au fost tăiate de pe listă.
„Am simţit în business impactul incertitudinii care a caracterizat aceste ultime săptămâni. A scăzut consumul în această perioadă care, în mod normal, e una bună pentru noi şi piaţa noastră. Oamenii au fost mai prudenţi în a face achiziţii, există o temere în piaţă, de aceea e foarte important ca noul guvern să vină cât mai repede cu un plan de măsuri economice care să aducă stabilitate“, spune omul de afaceri Dan Ostahie, fondatorul Altex, liderul pieţei locale de electro-IT.
O explicaţie pentru această situaţie poate fi faptul că electronicele şi electrocasnicele sunt produse cu preţ mai mare, aşadar ele sunt percepute de români mai degrabă drept investiţii. Astfel, în cazul în care nu a fost o urgenţă, o necesitate de a înlocui un frigider ori o maşină de spălat, oamenii au decis să aştepte până la calmarea spiritelor şi a situaţiei.