Companii

Analiză ZF. Schimbări în retailul alimentar după achiziţia Profi de către Mega: Primii cinci jucători din retail vor avea 66% din piaţă dar primii cinci din supermarketuri vor avea aproape 100% din piaţă

Analiză ZF. Schimbări în retailul alimentar după...

Autor: Cristina Roşca

14.12.2024, 10:56 321

♦ Consiliul Concurenţei a aprobat săptămâna trecută tranzacţia prin care grupul olandezo-blegian Ahold Delhaize a preluat operaţiunile Profi în România ♦ Împreună, Profi şi Mega Image au circa 2.700 de magazine, din care 87 va trebui vândute sau închise.

Tranzacţia în valoare de circa 1,3 mld. euro prin care grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image în România, a cumpărat Profi, deal care a primit recent acordul con­di­ţionat al Consiliului Con­curenţei, schimbă faţa comerţului alimentar. Mai exact, face ca piaţa să se concentreze şi mai tare la vârf.

Primii cinci jucători din comerţul cu dominantă alimentară din România – Lidl, Kaufland, Carrefour, Profi şi Metro – aveau sub 60% cotă de piaţă în 2024, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice şi a celor de la NIQ Market Track. Acum, după aprobarea tranzacţiei, dacă sunt puse laolaltă datele financiare ale Profi şi Mega Image, rezultă că primii cinci actori au în mâinile lor două treimi din vânzările de bunuri de larg consum.

Dacă însă se consideră ca piaţă rele­vantă doar supermarketurile alimentare, primii cinci jucători au aproape 100%din piaţă. Aşadar, cei mari devin şi mai mari, iar forţa lor de negociere creşte în relaţiile cu furnizorii şi cu clienţii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025