Companii

ANALIZĂ ZF. Top 25 cele mai extinse reţele de cafenele din Europa: doar cinci nume sunt în România, dintre care reţeaua locală 5 to go şi liderii Starbucks şi McCafe

Când vine vorba de cafenele, unele voci spun că piaţa din România este în continuare prea mică pentru marile nume.

Când vine vorba de cafenele, unele voci spun că piaţa din România este în continuare prea mică pentru marile nume.

Autor: Cristina Roşca

30.11.2024, 11:56 347

Împreună, cele mai extinse 25 de reţele de cafenele din Europa adună peste 18.000 de unităţi, conform datelor valabile la final de 2023 În doar un an, acestea au inaugurat peste 850 de localuri, dar au şi închis aproape 400 Podiumul este ocupat de „greii“ Starbucks, McCafe şi Costa Coffee, însă brandul românesc 5 to Go vine tare din urmă şi se află pe locul 7, cu două poziţii mai sus faţă de anul anterior.

Doar cinci dintre cele mai ex­tinse 25 de lanţuri de ca­fe­nele din Europa sunt pre­zen­te pe piaţa din România, este vorba despre McCafe (con­cept al McDonald’s), Starbucks, 5 to go, care e de altfel şi sin­gurul nume autohton din top, Gregory’s din Grecia şi Kahve Dunyasi din Turcia. La polul opus, mărci precum Costa Coffee, Coffee Like, Caffe Nero, Tchibo, Coffee Island şi Espresso House nu şi-au pus – cel puţin pentru moment – România pe harta proprie, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor Food Service Europe & Middle East.

Brandul britanic Costa Coffee – con­tro­lat de gigantul Coca-Cola – este activ în România cu produse, dar nu are şi cafenele. Mai exact, cafeaua sub brandul Costa Coffee se găseşte în magazine şi chiar în cafe­nele partenere, dar nu există unităţi pro­prii în ospitalitatea românească. Britanicii au fost prezenţi local, în sistem de franciză, însă au ieşit acum circa 15 ani. La momentul acela Coca-Cola nu intrase în acţionariat.

Deşi de-a lungul anilor mai multe mărci inter­naţionale – mai mari sau mai mici – şi-au anuntat intenţia de a veni pe plan local, iar unele chiar au făcut paşi, deschizând
una-două uni­tăţi, în final planurile de acasă nu s-au po­tri­vit cu cele din târg, rezultatul fiind exitul. De ce?

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro