Companii

Analiză ZF. Universul de comerţ modern a crescut cu peste 420 de hipermarketuri şi supermarketuri în acest an, oprindu-se la un pas de 3.500 de magazine

Analiză

În pofida pandemiei însă, sunt reţele care au transformat 2020 în anul investiţiilor, cum este cazul Kaufland.

În pofida pandemiei însă, sunt reţele care au transformat 2020 în anul investiţiilor, cum este cazul Kaufland.

Autor: Cristina Roşca

23.12.2020, 18:00 187

♦ Acest an este al doilea cel mai bun pentru reţelele străine din punct de vedere al expansiunii după 2019, când universul de comerţul modern a crescut cu 427 de unităţi, cu doar şase mai multe ca în pandemie ♦ Trei reţele nu au deschis magazine noi, în timp ce altele au accelerat puternic în pofida pandemiei de Covid-19, transformând 2020 într-un an dedicat investiţiilor în dezvoltare ♦ Pe lângă deschideri însă, au fost operate şi 40-50 de închideri, în special pe format mic, însă aceste cifre nu sunt publice, ele nefiind comunicate de reţele, ci fiind estimate de ZF pe baza informaţiilor din piaţă.

Universul de comerţ modern s-a apropiat de 3.500 de magazine în 2020 după ce reţelele străine au continuat să parieze pe deschideri şi dezvoltare. În total, numă­rul de magazine noi de tip hi­per­market, super­mar­ket, proxi­­mitate modernă, discount şi cash & carry este de 421, acesta fiind al doi­lea cel mai alert ritm de expansiune după 2019.

De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO