♦ Acest an este al doilea cel mai bun pentru reţelele străine din punct de vedere al expansiunii după 2019, când universul de comerţul modern a crescut cu 427 de unităţi, cu doar şase mai multe ca în pandemie ♦ Trei reţele nu au deschis magazine noi, în timp ce altele au accelerat puternic în pofida pandemiei de Covid-19, transformând 2020 într-un an dedicat investiţiilor în dezvoltare ♦ Pe lângă deschideri însă, au fost operate şi 40-50 de închideri, în special pe format mic, însă aceste cifre nu sunt publice, ele nefiind comunicate de reţele, ci fiind estimate de ZF pe baza informaţiilor din piaţă.
Universul de comerţ modern s-a apropiat de 3.500 de magazine în 2020 după ce reţelele străine au continuat să parieze pe deschideri şi dezvoltare. În total, numărul de magazine noi de tip hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi cash & carry este de 421, acesta fiind al doilea cel mai alert ritm de expansiune după 2019.
De departe cele mai multe magazine au fost deschise de Profi, urmat de Mega Image, ambele reţele active pe formatul de supermarket şi proximitate. Şi pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).