Companii

Analiză ZF. Vânzările de mărci private iau avânt, cu un plus 15% în 2021, iar inflaţia le suflă şi mai mult vânt în pânze. Anual românii cheltuie 3-3,6 mld. euro pe mărcile retailerilor

Analiză ZF. Vânzările de mărci private iau avânt, cu...

Autor: Cristina Roşca

24.03.2022, 17:30 70

♦ Cota de piaţă a mărcilor private a ajuns la finalul anului trecut la 15,1% în totalul vânzărilor FMCG ♦ Media europeană este undeva la 18%, deci loc de creştere există încă ♦ Aceste produse dezvoltate de retaileri au, de regulă, preţuri cu 15-30% mai mici decât brandurile consacrate, aşa că în perioade dificile economic performează cel mai bine.

Vânzările de mărci private au crescut anul trecut în România cu 15% compa­rativ cu 2020, unul dintre cele mai alerte zece ritmuri de la nivel mondial, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Avansul puternic a venit într-o perioadă mar­cată de pandemia de COVID-19, când inflaţia începuse deja să îşi facă simţite efectele. Totuşi, cu adevărat, majorările de preţuri la rafturile magazinelor au început să se simtă abia pe final de an şi mai ales în 2022.

Aceste produse dezvoltate de retaileri, ce poartă nume precum Pilos, K-Classic, Boni sau Gusturi Româneşi, au, de regulă, preţuri cu 15-30% mai mici decât bran­durile consacrate, aşa că în perioade dificile economic performează cel mai bine. În condiţiile în care în acest an inflaţia este aşteptată să sară de 10% în România, iar salariile nu vor putea ţine pasul, majorarea estimată fiind aproape la jumătate (6%), acest segment de piaţă ar putea câştiga şi mai mult teren.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO