Companii

Anchor: Veniturile din inchirierea Plaza, Bucuresti Mall si Anchor Plaza sunt suficiente pentru a trece de criza

Anchor: Veniturile din inchirierea Plaza, Bucuresti Mall si Anchor Plaza sunt suficiente pentru a trece de criza

Ibrahim Paksoy, directorul general al Anchor Grup: Raportul intre valoarea imprumuturilor si valoarea de piata a proprietatilor este in continuare unul linistitor. Imprumuturile au fost luate anii trecuti la costuri fixe, mai mici, astfel ca nu avem probleme de acest gen

22.02.2009, 18:04 333

"In aceasta perioada am decis sa asteptam - nu vom incepe alte dezvoltari decat la nivel de concepte. Intr-un an-doi, Romania va ramane cel mai bun mediu de business din regiune in imobiliare datorita lipsei de proprietati finalizate, inclusiv pe segmentul rezidential. Veniturile din inchirierea mallurilor Plaza Romania, Bucuresti Mall si a cladirii de birouri sunt suficiente pentru a trece de criza", a declarat Ibrahim Paksoy, directorul general al Anchor Grup.

Potrivit celor mai recente date disponibile, Anchor avea bugetata pentru anul trecut o cifra de afaceri de circa 48 mil. euro si un profit de 15 mil. euro.
Pe langa cele trei proiecte finalizate, compania mai are in constructie ansamblul rezidential InCity Residences in zona Vitan si cladirea de birouri Anchor Plaza Metropol, de pe bulevardul Timisoara din Capitala, care trebuia finalizata in cel de-al doilea semestru al acestui an.
"Din cauza crizei vom incetini procesul de constructie la cladirea de birouri Anchor Plaza Metropol, care va fi finalizata cu o intarziere de 6-9 luni. Nu am contractat pana in prezent niciun imprumut pentru realizarea acestei cladiri, ale carei structuri au fost deja realizate", a mai declarat Paksoy.
Cladirea se afla in apropierea mallului Plaza Romania, a carui extindere a fost finalizata in aceasta luna, alte 30 de magazine fiind deschise in spatiul de 8.500 mp nou creat.
"Extinderea Plaza Romania a fost realizata in mijlocul crizei, dar nu au fost probleme sa o inchiriem integral. Calculat in lei, vanzarile in mallurile din portofoliu au crescut anul trecut fata de 2007, iar in Bucuresti Mall am observat si o crestere a traficului decembrie 2008 la decembrie 2007", a mai spus reprezentantul Anchor, fara a preciza valoarea vanzarilor, informatie la care dezvoltatorul spune ca nu are acces in totalitate.
Printre retailerii care au deschis magazine in extinderea de la Plaza se numara operatorii brandurilor Lacoste, Cacharel, Debenhams, Pepe Jeans, Corterfield sau Kipling. Pe de alta parte, reprezentantii Anchor Grup spun ca traficul in Bucuresti Mall a crescut dupa ce au inceput sa taxeze parcarea in cadrul centrului comercial, astfel ca locurile nu mai erau ocupate de catre masinile celor care stateau in zona.
Compania a contractat in ultimii ani imprumuturi de peste 200 de milioane de euro de la Eurohypo pentru extinderile de la Bucuresti Mall si Plaza Romania, precum si pentru refinantarea cladirii de birouri Anchor Plaza, dar nu are credite pentru proiectele InCity si Anchor Plaza Metropol.
"Raportul intre valoarea imprumuturilor si valoarea de piata a proprietatilor este in continuare unul linistitor. Imprumuturile au fost luate anii trecuti la costuri fixe, mai mici, astfel ca nu avem probleme de acest gen", a mai spus Paksoy.
Anchor Grup face parte din grupul turc FIBA si este unul dintre primii investitori straini care au intrat pe piata locala de real estate in 1997, realizand primul centru comercial modern din Capitala, in Bucuresti.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO