Companii

Andrei Dumitrescu, Henkel: Vom construi a treia fabrică imediat ce piaţa revine pe creştere

Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi Henkel: Anul trecut am reuşit să ne menţinem vânzările la nivelul din 2008, atât ca valoare, cât şi ca volum, pentru că nu am redus foarte mult preţurile. Am impulsionat vânzările prin promoţii.

Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi Henkel: Anul trecut am reuşit să ne menţinem vânzările la nivelul din 2008, atât ca valoare, cât şi ca volum, pentru că nu am redus foarte mult preţurile. Am impulsionat vânzările prin promoţii.

Autor: Catalin Lupoaie

28.06.2010, 23:37 293

Henkel nu se gândeşte la extinderea prin achiziţii şi pregăteşteo nouă investiţie de 10 mil. euro lângă Piatra-Neamţ, după ceterenul a fost achiziţionat, proiectul este făcut, iar bugetulpentru investiţie este aprobat.

"Nu vom începe lucrările la noua fabrică anul acesta, însă avemobţinute autorizaţiile, proiectul este pregătit şi suntemoptimişti. Având în vedere că lucrăm aproape de capacitatea maximă,orice creştere a pieţei ne va permite începerea lucrărilor deconstrucţie. Estimăm că piaţa îşi va reveni în 2012", spune AndreiDumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei deadezivi Henkel.

Capacitatea de producţie a companiei este în prezent de 500.000de tone şi este utilizată aproape la maximum, în perioadele de vârffiind făcute importuri de la alte fabrici Henkel din regiune.Valoarea investiţiilor totale ale germanilor în dezvoltareaproducţiei de adezivi în România se ridică la peste 35 mil. euro,de la intrarea pe piaţa locală în 1994, prima unitate de producţiefiind realizată în 2000 în localitatea Pantelimon de lângăCapitală. A doua fabrică a fost finalizată în 2007 la CâmpiaTurzii.

Henkel a reuşit în 2009 să-şi menţină vânzările diviziei deadezivi la nivelul anului precedent, când cifra de afaceri seridica la circa 70-80 mil. euro. Grupul german nu a făcut anulacesta publică valoarea vânzărilor de adevizi, însă cifra deafaceri a Henkel România, subdiara grupului, a ajuns la 571 mil.lei (135 mil. euro), în scădere cu 3%.

"Anul trecut am reuşit să ne menţinem vânzările la nivelul din2008, atât ca valoare, cât şi ca volum, pentru că nu am redusfoarte mult preţurile. Am impulsionat vânzările prin promoţii",explică Dumitrescu.

Vânzări în stagnare

Henkel şi-a propus pentru anul acesta menţinerea cifrei deafaceri la nivelul din 2009, mai ales că în primele cinci luni areuşit să atingă acest target.

"Luna februarie a fost mai slabă decât cea din 2009 din cauzavremii nefavorabile. Chiar şi lanţurile de bricolaj au avut vânzărimici pentru că magazinele erau blocate sub nămeţii de zăpadă şi nuputeau să aducă marfă şi nu erau accesibile. Luna martie a fost înschimb mai bună decât în 2009, datorită unei campanii agresive depromovare, iar în aprilie şi mai a urmat din nou o scădere", afirmăDumitrescu.

În mai criza a fost provocată şi de lipsa de camioane, după cemajoritatea transportatorilor au înapoiat o parte din camioanelepreluate prin leasing, iar cele rămase au transportat în principalbere şi sucuri.

Compania nu şi-a redus bugetul de marketing faţă de 2009 şi adecis să investească în continuare în brand pentru a-şi păstra saucreşte cota de piaţă. Potrivit estimărilor proprii, cota de piaţă aHenkel a crescut anul trecut de la 26% în 2008 la 30%, princreşterea pe categorii speciale, cum ar fi adezivii flexibili şihidroizolaţiile, dar şi pe segmentul de gleturi şi tencuielidecorative. Piaţa de adezivi a scăzut anul trecut cu 30%, până la230 mil. euro.

Proiectele mici salvează cererea

Reprezentanţii Henkel afirmă că cel mai mult ne axăm pe parteade renovări, pentru că au dispărut investitorii străini şifondurile de investiţii care finanţau proiectele noi. În plus aucrescut vânzările către magazinele de bricolaj, care şi-au extinsputernic reţelele în ultimii ani.

În prezent, la nivel naţional se află circa 4.000 de puncte devânzare, dintre care reţelele de bricolaj reprezintă doar 120 demagazine.

"Consumatorii noştri sunt împărţiţi: atât meseriaşii şispecialiştii care aplică produsele, cât şi beneficiarii care au uncuvânt de spus atunci când investesc în renovarea sau construireacasei. În aceste condiţii de piaţă, ponderea micilor lucrări derenovări versus construcţii noi este mai mare. Proiectele noi suntdin ce în ce mai puţine şi mai mici", afirmă managerul Henkel. Elsusţine că oricum, chiar şi înainte de criză ponderea proiectelormari în structura businessului Henkel cu adezivi era de doar15%.