Companii

Andrei Rusu, Whiteland Logistics: Producatorii romani trebuie convinsi sa externalizeze logistica

Andrei Rusu, Whiteland Logistics: Producatorii romani trebuie convinsi sa externalizeze logistica

Andrei Rusu, managerul general Whiteland Logistics: "Deosebirea dintre producatorii autohtoni si cei straini este ca acestia din urma nu trebuie convinsi de necesitatea externalizarii serviciilor logistice, ei apeleaza direct la furnizori de astfel de servicii in momentul in care se hotarasc sa intre pe piata romaneasca.

07.02.2007, 14:57 760

Reorganizarea Whiteland in doua companii distincte (logistica si vanzare&marketing) va permite, pe partea de logistica, dezvoltarea de parteneriate cu producatori locali, care nu si-au externalizat inca serviciile de distributie sau de depozitare, spune Andrei Rusu, directorul general al Whiteland Logistics.
"Exista multi producatori locali care realizeaza singuri activitatile logistice, crezand ca au lucrurile sub control. Cu timpul insa, uitandu-se la pietele mai dezvoltate din afara, ei au inceput sa-si dea seama ca viitorul este externalizarea serviciilor de logistica catre parteneri specializati. Un risc mare al unui producator este costul logistic care ar putea sa scape de sub control pentru ca trebuie gestionate mai multe activitati in acelasi timp", spune Rusu.
Compania Whiteland Logistics si-a propus pentru acest an atragerea unor clienti noi doar pentru serviciile de logistica, accentuand astfel separarea celor doua linii de business Whiteland. Grupul Whiteland, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 60 mil. euro, s-a reorganizat in 2006 prin crearea unei companii specializate in servicii logistice si transport de marfuri, Whiteland Logistics.
"Dupa infiintarea companiei Whiteland Logistics, separata de Whiteland Import Export, schimbarile sunt mai ales la nivel operational, pentru ca furnizorii nostri nu au resimtit aceasta reorganizare a companiei", afirma Andrei Rusu.
Compania si-a planificat o crestere cantitativa (a volumului de marfa) de peste 60% in acest an, pe baza dezvoltarii segmentului de logistica integrata si a noului parteneriat incheiat anul trecut cu producatorul german Reinert. Compania germana va incepe in acest an productia de mezeluri intr-o unitate amplasata langa Brasov.
"Whiteland Sales&Marketing a vandut un volum net de marfa de 19.000 de tone anul trecut, in crestere cu 50% fata de anul precedent", mentioneaza Rusu.
Unul dintre elementele de eficientizare a distributiei este incarcarea vehiculelor de marfa pe intregul traseu de la depozit la punctele de vanzare si inapoi, potrivit managerului general.
"Un producator, de exemplu, nu poate sa optimizeze costurile si timpul de transport deoarece vehiculele sale comerciale circula fara marfa de la punctul de vanzare la usa fabricii. Vedem acest lucru la micii intreprinzatori care sunt furnizori ai retelelor de magazine mari", mai explica Rusu.
Cu toate acestea, Whiteland Logistics si-a planificat si incheierea unor parteneriate cu producatori straini, in acest an.
"Deosebirea dintre producatorii autohtoni si cei straini este ca acestia din urma nu trebuie convinsi de necesitatea externalizarii serviciilor logistice, ei apeleaza direct la furnizori de astfel de servicii in momentul in care se hotarasc sa intre pe piata romaneasca", precizeaza Rusu. El spune ca intrarea Romaniei in Uniunea Europeana s-a resimtit in cresterea numarului de solicitari de parteneriate, venite din partea unor producatori straini. Furnizorii vor la inceput sa testeze piata, astfel incat volumele de marfa sunt inca mici, dupa prima luna de la integrare.
Whiteland Logistics are in derulare o investitie de 5 mil. euro in constructia unui centru logistic situat in sudul Capitalei, care va fi finalizat in luna aprilie.
"Investitia in noul centru logistic este justificata de cererea mare de pe piata pentru servicii logistice integrate. Este un segment de piata aflat inca la inceput, pentru ca exista jucatori care detin depozite pentru marfa, dar nu ofera si alte servicii complementare precum reambalarea, etichetarea sau cross-docking-ul (reimpartirea pe paleti)", explica Rusu.
Whiteland detine 11 depozite cu temperatura controlata localizate in orasele mari ale tarii si un alt centru in sudul Bucurestiului, in locatia unde se construieste in prezent cel mai mare centru logistic al companiei.
O alta linie de business creata in ultimii ani de Whiteland este productia de condimente si sosuri. Compania a intrat in anul 2004 pe productie, prin cumpararea fabricii de condimente si sosuri Delicatese Food din Medias. In acelasi an a fost lansata marca proprie de produse alimentare Don Gustosso.
Whiteland distribuie pe piata romaneasca produsele Hochland si Meggle, marca olandeza Campina, precum si brandul propriu Don Gustosso.
In plus, compania a incheiat in 2006 un parteneriat cu producatorul german de mezeluri Reinert.
Alte produse intrate anul trecut in portofoliul companiei sunt bauturile energizante Amaze (rebranduit intre timp in Hi-Level) si Tantra.
Printre companiile care activeaza pe piata distributiei se numara si Interbrands Marketing&Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Elgeka Ferfelis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO