Creşterea preţurilor ar putea duce la o schimbare în portofoliile de destinaţii ale agenţiilor de turism. Antalya, una dintre cele mai populare şi mai accesibile destinaţii ale turiştilor români, devine tot mai greu de vândut pe piaţa locală din cauza creşterii costurilor, fără să mai fie la fel de accesibilă din punct de vedere al preţurilor ca înainte.
„Din cauza preţurilor mari, deşi este ofertantă ca nivel de servicii, Antalya devine o destinaţie greu de vândut în România. Destinaţia Antalya a înregistrat o creştere a preţurilor mult peste media celorlalte destinaţii de vacanţă aflate în apropierea României. Preţurile mari sunt o consecinţă a scumpirii materiilor prime la nivel global, mâncare, băuturi, energie, mai mari cu circa 300% în ultimul an, şi a forţei de muncă, care au dus la costuri de operare mai mari pentru hotelierii turci, dar şi a cererii constante primite de pe piaţa rusească, piaţa care nu se mai poate adresa destinaţiilor europene şi alege Turcia pentru sejururi sau chiar pe termen lung“, spun reprezentanţii agenţiei de turism Paralela 45.