Companii

Antreprenori locali. Cum a ajuns lanţul de covrigării Luca de la zero la 500 mil. lei în 15 ani? Astăzi reţeaua numără 140 de unităţi în România, iar recent a fost deschisă şi piaţa din Polonia

Antreprenori locali. Cum a ajuns lanţul de covrigării...

Autor: Cristina Roşca

11.07.2024, 00:07 1778

Lanţul de covrigării-patiserii Luca a ajuns în mai puţin de 15 ani la afaceri de peste jumătate de miliard de lei (526 mil. lei în 2023) după o creştere accelerată susţinută pe de-o parte de expansiune – reţeaua numă­ră circa 140 de unităţi doar în România –, iar pe de alta de orienta­rea consumatorilor către astfel de produse, considerate o alternativă mai ieftină la o masă caldă.

Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii Luca, a raportat în 2023 afaceri de 526 mil. lei, cu 43% mai mari decât în 2022. În doar doi ani (2021-2023), businessul s-a mai mult decât dublat.

Povestea acestei companii începe să se scrie în 2010, când doi antre­prenori locali - George Adragăi şi Cosmin Postole - i-au pus bazele. În 2023, acesta din urmă s-a retras din acţionariat, astfel că firma e contro­lată exclusiv de Adragăi, potrivit datelor publice. Până momentul separării acţionarilor, businessul s-a extins rapid, acoperind toată ţara.

Brandul Luca este astăzi prezent în peste 40 de oraşe din România, atât urbe mici precum Gura Humorului ori Rădăuţi, cât şi mari, respectiv Bucureşti ori Braşov, arată site-ul propriu.

După ce a acoperit relativ uniform România, Tinervis Group a decis să meargă dincolo de graniţe, în Polonia, cea mai puternică economie din Europa Centrală şi de Est.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro