Companii

Antreprenori locali. Cum a făcut Roxana Maftei, într-un deceniu, din Farmacia Tei, un business de 600 de milioane de lei, cu numai şase farmacii

Antreprenori locali. Cum a făcut Roxana Maftei, într-un...

Autor: Georgiana Mihalache

03.02.2020, 00:08 8188

Vânzările totale se bazează numai pe şase farmacii, iar în ultimul deceniu încasările au crescut de 18 ori.

Businessul Farmaciei Tei a pornit de la o singură farmacie deschisă de antreprenoarea Roxana Maftei în Bucureşti, în 1992, iar în prezent a ajuns pe locul al cincilea în retailul farmaceutic cu şase locaţii, care au generat afaceri de 600 mil. lei în 2019, în creştere cu 33% faţă de anul anterior.

Roxana Maftei a pus bazele Farmaciei Tei la 25 de ani, după ce înainte a deţinut pentru scurt timp un magazin de tip plafar. Compania se „bate“ la nivel de vânzări cu reţele naţionale cu peste 100 de farmacii, care au afaceri chiar sub nivelul Farmaciei Tei. Strategia companiei a fost încă de la început aceea de a se poziţiona pe segmentul low cost al retailului farmaceutic.

Începând din 2016, Farmacia Tei a început extinderea, deschizând o unitate în Dristor, sectorul 3, de 1.000 mp. Această deschidere s-a văzut şi în rezultatele companiei, care a închis anul următor deschiderii din Dristor, în 2017, cu afaceri de 309 mil. lei, dublu faţă de anul anterior. „Extinderea cu un punct de lucru aduce mult la business şi mai este şi creşterea vânzărilor la medicamentele scumpe, cele din programul cost volum rezultat, segment care a crescut piaţa de medicamente în total. S-au cumpărat suplimente alimentare, dermato-cosmetice“, a spus Roxana Maftei, fonda­toa­rea şi acţionar al Farmaciei Tei.

Ea a precizat că în 2020 vizează extinderea cu noi unităţi în Bucureşti, dar este în discuţii şi pentru locaţii în afara Capitalei. Brandul Farmacia Tei a ieşit pentru prima dată în afara graniţelor Bucureştiului în 2018, când a deschis o unitate în cadrul centrului comercial Vivo Constanţa. În prezent, sunt şase unităţi Farmacia Tei în total, dintre care cinci sunt în Capitală. Din Farmacia Tei s-a desprins businessul Bebe Tei, primul supermarket cu articole pentru copii, deschis în zona de vest a Capitalei în 2013. Bebe Tei vinde produse pentru copii, lapte praf, pamperşi, dar şi dermatocosmetice şi produse precum căru­cioare şi paturi pentru copii. Pe piaţa locală, Farmacia Tei concurează cu marile lanţuri farma, dar şi cu farmaciile indepen­dente. Cele mai mari cinci reţele de farmacii de pe piaţa locală (Catena, Sensiblu, Dona, Help Net şi Ropharma) au îm­pre­ună peste 2.200 de unităţi. La nivel regional, activează şi lanţurile unor antreprenori, de obicei de profesie farmacişti, care sunt însă pe lista de achiziţii ale marilor reţele.

Companiile din retailul farma generează anual un business de 19 miliarde de lei, iar piaţa a atras în ultimii doi ani inclusiv in­vestitori străini - cehii de la Penta Invest­ments şi germanii de la Phoenix, care au făcut achiziţii de sute de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO