Florian Bara, fondatorul transportatorului de mărfuri Criboser din Oradea, spune că se simte creşterea pe importuri în ultimii ani, dat fiind că acum aduce doar pe alimente (carne, legume, fructe) 30 de camioane săptămânal din Germania şi Belgia, dar pleacă din România cu trei sau cinci camioane cu pufuleţi, salam sau cârnaţi.
„Facem tur-retur, dar pe exporturi transportăm cea mai multă marfă din Ungaria şi Slovacia spre Europa. Din România plecăm doar cu câteva camioane“, a spus el, care deţine compania împreună cu soţia.
Businessul transportatorilor de mărfuri reprezintă un barometru pentru ce se întâmplă în economie. Cei mai mulţi transportatori îşi asigură afacerile din transport internaţional.
Ultimele date arată că România a ajuns la un deficit comercial de 4,6 mld. euro doar pe alimente. Avem deficit pe toate principalele categorii de alimente şi băuturi.
În ultimii zece ani, deficitul a crescut de 3,5 ori.
Compania de transport marfă Criboser a fost fondată în 2006, antreprenorul lucrând înainte timp de opt ani ca şofer. În 2020-2021 el a cumpărat cele mai multe camioane, peste 30. În prezent, transportatorul a ajuns la 200 de şoferi. Compania mai transportă şi flori şi medicamente.