Reţeaua de farmacii Catena, cel mai mare jucător din retailul farma, a ajuns la afaceri de peste 4,7 mld. lei în 2020, un an marcat de pandemia de COVID-19.
Businessul a rămas astfel la nivelul din 2019, iar numărul de unităţi a depăşit 850 de farmacii, potrivit datelor oferite de companie.
„Vom continua planurile de extindere prin achiziţii şi în anul 2021, în zonele pe care încă nu le acoperim. De asemenea, vom investi în dezvoltarea profesională şi personală a echipei, în tehnologizare, dar şi în modernizare“, a spus Alina Marinescu, director general al Catena.
Anul trecut, sub brandul Catena au mai intrat încă nouă unităţi, iar reţeaua farmaceutică are peste 5.500 de angajaţi. Pandemia de COVID-19 a schimbat comportamentul pacienţilor, care, din teama de infectare, au amânat sau anulat vizita la medic pentru evaluarea stării de sănătate.
Acest lucru a pus presiune şi pe vânzările din farmacii, în contextul unui număr mai mic de reţete eliberate de medici.
Brandul Catena a apărut în 1998, după ce antreprenoarea Anca Vlad a cumpărat o reţea de 30 de farmacii din Piteşti, judeţul Argeş, care deţinea şi un depozit. Antreprenoarea a consolidat permanent afacerea prin deschideri şi achiziţii şi a transformat reţeaua regională în una la nivel naţional.