Companii

Antreprenori locali. Cum a reuşit producătorul român Albrau din Oneşti să crească deşi consumul de bere a scăzut. Albrau a avut în 2023 o cifră de afaceri de 70,9 milioane de lei, în creştere cu aproape 23% faţă de anul precedent.

Fabrica de bere Albrau produce o gama variată mare de sortimente de bere începând de la bere fără alcool până la bere de 7.2 % alc., precum şi specialităţi (bere neagră, bere cu arome).

Fabrica de bere Albrau produce o gama variată mare de sortimente de bere începând de la bere fără alcool până la bere de 7.2 % alc., precum şi specialităţi (bere neagră, bere cu arome).

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.06.2024, 16:00 88

Luminiţa Martin, mana­ging director în cadrul Albrau Prod (Oneşti), unul dintre cei mai im­portanţi producători in­de­pendenţi de bere, spune că printre principalele probleme cu care se piaţa berii se numără impredictibilitate fis­cală, lipsa forţei de muncă şi calitatea ei din ce în ce mai slabă, dar şi scă­de­rea vânzărilor datorită scăderii puterii de cumpărare dar şi a numărului con­sumatorilor. „Toate a­ces­te taxe, scum­piri au dus la sărăcirea popu­laţi­ei şi plecarea din România a consu­ma­to­rilor noştri. Inflaţia are un impact direct în comportamentul de con­sum al românilor, prin reducerea  consumu­lui şi verificarea atentă a ba­lan­ţei preţ/calitate pentru orice produs cumpărat“, a spus Luminiţa Martin într-un răspuns acordat ZF pentru anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediţia 2024.

Albrau a avut în 2023 o cifră de afaceri de 70,9 milioane de lei, în creştere cu aproape 23% faţă de anul precedent.

„Anul 2023 a fost un an bun pen­tru noi comparativ cu industria în care activăm. După un an 2023 bun, anul 2024 a debutat cu un impact fiscal mult mai nefavorabil pentru consu­ma­torul final şi implicit pentru produ­că­tori“, a menţionat managerul Albrau.

Ea aminteşte că în­ce­pând cu ianuarie anul curent au intrat în vigoare majorarea accizei la bere, a TVA-ului la produsele fără alcool, a taxei pe zahăr, şi cumulat cu dezvol­ta­rea sistemului RetuRo, toate acestea s-au adăugat la lista de provocări aduse deja de creşterea preţului la materii prime şi materiale şi creşterii costului cu forţa de muncă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro