Luminiţa Martin, managing director în cadrul Albrau Prod (Oneşti), unul dintre cei mai importanţi producători independenţi de bere, spune că printre principalele probleme cu care se piaţa berii se numără impredictibilitate fiscală, lipsa forţei de muncă şi calitatea ei din ce în ce mai slabă, dar şi scăderea vânzărilor datorită scăderii puterii de cumpărare dar şi a numărului consumatorilor. „Toate aceste taxe, scumpiri au dus la sărăcirea populaţiei şi plecarea din România a consumatorilor noştri. Inflaţia are un impact direct în comportamentul de consum al românilor, prin reducerea consumului şi verificarea atentă a balanţei preţ/calitate pentru orice produs cumpărat“, a spus Luminiţa Martin într-un răspuns acordat ZF pentru anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediţia 2024.
Albrau a avut în 2023 o cifră de afaceri de 70,9 milioane de lei, în creştere cu aproape 23% faţă de anul precedent.
„Anul 2023 a fost un an bun pentru noi comparativ cu industria în care activăm. După un an 2023 bun, anul 2024 a debutat cu un impact fiscal mult mai nefavorabil pentru consumatorul final şi implicit pentru producători“, a menţionat managerul Albrau.
Ea aminteşte că începând cu ianuarie anul curent au intrat în vigoare majorarea accizei la bere, a TVA-ului la produsele fără alcool, a taxei pe zahăr, şi cumulat cu dezvoltarea sistemului RetuRo, toate acestea s-au adăugat la lista de provocări aduse deja de creşterea preţului la materii prime şi materiale şi creşterii costului cu forţa de muncă.