Producătorul român de dermatocosmetice Ivatherm va închide 2021 cu o cifră de afaceri de circa 26 de milioane de lei, după o creştere de aproximativ 20% faţă de anul trecut. Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea companiei, spune că a fost un an bun pentru business, deşi a venit cu multe provocări.
„A crescut costul transportului internaţional şi acum există întârzieri în producţie din cauza rupturilor de stoc la materii prime. Creşterile de preţ la energie şi gaze vor avea impact în preţurile produselor şi vor duce - în prima fază - la o scădere a puterii de cumpărare a populaţiei la finalul acestui an.“
Ea adaugă că la creşterea businessului a contribuit digitalizarea companiei şi faptul că produsele Ivatherm sunt din 2021 prezente pe pieţe noi, respectiv Rusia, India, Vietnam, Maroc şi Bahrein.
„Exportăm în 18 ţări şi vindem 30-40% din tot ce producem pe pieţele străine. Nu am pierdut însă niciun client, ba din contră, am câştigat şi clienţi şi pieţe noi. Ne alegem cu grijă clienţii, nu vindem oricui, oricum şi la orice preţ.“
În România, produsele Ivatherm se vând în 1.000 de farmacii fizice şi în online.