Calea Victoriei este locul în care s-au scris nenumărate poveşti de business de-a lungul anilor, unele dintre ele încheiate cu eşecuri, dar şi multe care încă se scriu. Business Magazin a stat de vorbă cu mai mulţi antreprenori care „au luat cu asalt” această arteră emblematică a Capitalei, devenită, în ultimii circa doi ani, loc de „joacă” pentru afaceri pornite de la zero, de antreprenori care vor să fie prezenţi în unul dintre locul în care se simte cel mai bine pulsul Capitalei.
Culegerea noastră de poveşti este o plimbare agale între Piaţa Naţiunilor Unite şi Piaţa Victoriei, cele două capete ale Căii Victoriei. Doar că drumul nostru nu se măsoară în paşi, ci în cuvinte.
Scovergăria Micăi
Pornind astfel la promenadă, chiar la intrarea în Centrul Vechi, pe colţ, se vede ancorată Scovergăria Micăi, o patiserie inspirată din prăjiturile copilăriei lui Mircea Ion, proprietarului locului.
„Am deschis Scovergăria Micăi în 2014. Am văzut că peste tot în ţară şi în Bucureşti sunt fast-fooduri cu mâncare orientală, cu shaorma, dar aproape nimic cu specific românesc. M-am gândit cum să promovez, în regim fast-food, un produs românesc cunoscut cum este scoverga. Eram pe stradă în ziua în care mi-a venit ideea cu scovergile, am avut un moment de inspiraţie de la Dumnezeu.”
Mircea Ion spune că a crescut cu scovergile pe care bunica lui i le făcea prăjite în untură. Cum însă, la momentul deschiderii businessului, bunica lui nu mai era, a venit mama să-l ajute, pe numele ei Mica.