Companii

Antreprenorii care au creat afaceri de la zero spun că au ieşit optimişti din criză. „Unii dintre ei au găsit un model de business nou în două luni“. Peste 40 de mici antreprenori au luat parte, virtual, la videoconferinţa care a marcat un an de Afaceri de la zero şi au interacţionat cu speakerii

Videoconferinţa ZF-BT Un an de Afaceri de la zero

Răspunsurile antreprenorilor la chestionare au scos în evidenţă câteva idei care dau încredere pentru viitorul mediului antreprenorial.

Răspunsurile antreprenorilor la chestionare au scos în evidenţă câteva idei care dau încredere pentru viitorul mediului antreprenorial.

Autor: Alina-Elena Vasiliu, Florentina Niţu

10.06.2020, 00:09 775

Micii antreprenori din România au ieşit mai degrabă optimişti din criza complet neaş­tepta­tă adusă de coro­na­virus, care le-a pus businessurile la încercare. Cei mai mulţi s-au redresat şi îşi duc acum planurile mai departe, iar alţii chiar au reuşit să crească în vreme de criză. Acestea sunt câteva dintre ideile transmise de antreprenorii care au participat marţi la videocon­fe­rinţa ZF-BT Un an de Afaceri de la zero, care a marcat un an de la lansa­rea proiectului Afaceri de la zero, rea­lizat de Ziarul Financiar, cu sprijinul Băncii Transilvania.

„La începutul pandemiei aveam 70 de angajaţi şi 6 locaţii în Timişoara şi plă­nuiam extinderea, având 2 mi­lioane de euro cifră de afaceri în 2019. Acum, am francizat businessul şi deja avem pri­mul par­tener din Timişoara pentru două loca­ţii. În câţiva ani sper să ajungem la 20 milioane de euro“, a spus David Alb, pro­prietarul Sennevil­le, un business din Timişoara care vinde produse de patise­rie, cofetărie şi brutărie.

Proiectul editorial Afaceri de la ze­ro, pornit în mai 2019, a adunat 300 de poveşti de businessuri mici, 300 de idei de afaceri, poveştile a 300 de tineri care au ales să facă business în România sau să revină în ţară pentru a porni de la zero în ciuda oricărui obstacol.

Optimismul micilor antreprenori s-a văzut şi în răspunsurile date de ei la ches­tionarele interactive la care au răs­puns pe parcursul videoconferinţei. Răspunsurile lor au scos în evidenţă câteva idei care dau încredere pentru viitorul mediului antreprenorial: cei mai mulţi ar face acelaşi lucru pe care îl fac acum dacă ar fi nevoiţi să o ia de la capăt, ar privi retrospectiv la greşelile lor pentru a vedea ce au de învăţat din ele şi ar folosi timpul liber adus de izolare pentru a-şi îmbunătăţi afacerile.

„Am identificat cine sunt clienţii noştri şi vrem să mergem spre ei, să ex­portăm în Germania şi Suedia“, a spus Liza Mămăligă, fondatoarea Bato­nash, un brand de batoane nutritive cu miere şi seminţe care sunt produse în Iaşi. Deşi businessul a scăzut în perioada de izolare, ea şi partenerul ei de afaceri s-au repus pe picioare şi merg mai departe cu planul de a construi o fabrică nouă la Piatra Neamţ.

„Optimismul antreprenorilor este unul real, poate că e una dintre carac­te­risticile care duc businessurile mai departe. Nu am avut discuţii despre renun­ţare sau resemnare, ci despre con­ti­nuare. Cele mai importante carac­teristici ale antreprenorilor ar trebui să fie rezilienţa, dorinţa de a merge mai departe şi de a căuta soluţii şi adapta­rea, pentru a se replia repede. Unii dintre ei au găsit un model de business nou în două luni“, a spus Cristina Şindile, director general al BT Mic, în cadrul videoconferinţei.

La rândul său, Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania, a precizat că româ­nii sunt creativi, însă le lipseşte curajul de a-şi transforma ideile în businessuri, aşa că mai mult curaj ar fi de folos în rândul potenţialul viitori antreprenori. El crede că perioada de criză a coronavirusului ar trebui văzută ca o oportunitate de a porni un business, pentru că există bani pentru finanţare.

„Am aflat provocările celor 300 de afaceri de la zero şi ne-am bucurat de succesele lor. Ne dorim ca românii să aibă curaj, să fondeze companii, căci numărul IMM-urilor din România e mic în comparaţie cu al altor ţări din Europa. Noi am crescut împreună cu aceste afaceri. Suntem o bancă re­gio­nală datorită businessurilor mici cu care colaborăm. Le sprijinim să-şi crească competitivitatea şi creativitatea“, a spus Omer Tetik, CEO al Băncii Transil­va­nia, prezent la videocon­ferinţa ZF-BT Afaceri de la zero.

Tot el este de părere că antrepre­norii trebuie să aibă un plan de afaceri bine pus la punct şi obiective clare pentru următorii doi-trei ani atunci când încep un business.

Peste 40 de mici antreprenori au luat parte, virtual, la videoconferinţa care a marcat un an de Afaceri de la zero şi au interacţionat cu speakerii.

 

Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania: Ne dorim ca românii să aibă curaj, să fondeze companii, căci numărul IMM-urilor din România e mic în comparaţie cu al altor ţări din Europa.

 

Cristina Şindile, director general al BT Mic: Optimismul antreprenorilor este unul real, poate că e una dintre caracteristicile care duce businessurile mai departe. Nu am avut discuţii despre renunţare sau resemnare, ci despre continuare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO