Producătorii români din industria alimentară susţin că se lovesc de refuzul total sau parţial al reprezentanţilor de achiziţii ai marilor laţuri de magazine de comerţ modern, iar astfel nu reuşesc să ajungă pe rafturi şi ulterior la consumatorii finali. Ei mai afirmă că şi durata de intrare într-o reţea importantă, de multe ori de câteva luni, şi condiţiile de desfacere, ar trebui ajustate, astfel încât să fie sprijiniţi în mod real antreprenorii locali.
„Unii dintre retaileri refuză total prezenţa produselor româneşti pe rafturi, iar alţii ne listează doar parţial. Explicaţia primită pentru această limitare nejustificată a prezenţei produselor noastre pe rafturi este aceea că aşa se procedează cu toate produsele noi. Aşa se procedează doar cu produsele fabricate în România, pentru că avem exemple concrete de branduri din import care au intrat în piaţa românească în această primăvară şi care acum sunt prezente în toate magazinele reţelelor“, susţine Irina Filip, fondatoarea companiei Cream Land, ce produce îngheţata Cremola.
De alfel, Corina Oprişiu, directorul executiv al producătorului de carne de pasăre Avis 3000, companie cu peste 500 de angajaţi spune că intrarea în marile reţele de magazine prezente în România este dificilă, pentru că spaţiul la raft este limitat, şi este greu să comunici cu responsabili de achiziţii „fiind mai mereu în concediu, au o problemă cu e-mail-ul şi nu primesc ce le scriem sau sunt foarte ocupaţi şi răspund după câteva săptămâni“.
Dacian Badea, preşedintele consiliului de administraţie & director comercial al cooperativei agricole Fermele Ecologice Silvania, spune că deşi s-a lovit de lipsa de comunicare a retailerilor cu producătorii români se luptă să iasă cu produsele pe piaţă. „Nu mă dau deoparte în ţara mea, o cale să ajugem la consumator vom găsi.“ Florentina Niţu
Irina Filip, Cream Land
Dacian Badea, Fermele Ecologice Silvania