► În ultimii cinci ani afacerile Reckitt Benckiser în România s-au dublat, până la 591 mil. lei în 2019
► Compania pune pe piaţă brandul Nurofen, cel mai cumpărat produs fără reţetă pentru răceală sau dureri.
Reckitt Benckiser, companie britanică, prezentă pe piaţa locală din 2002, a ajuns la afaceri de 591 mil. lei în 2019, un avans de 5% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe. Compania aduce pe piaţa locală branduri de medicamente ca Nurofen, Gaviscon, dar are în portofoliu şi produse de curăţat şi brandul Durex.
Nurofen trage însă în sus vânzările companiei pe piaţa locală, fiind în topul celor mai vândute branduri de medicamente fără reţetă care tratează răceala sau durerile. De altfel, în piaţa de circa 700 mil. lei a produselor pentru dureri, Nurofen deţine 16% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă anual circa 120 mil. lei, din calculele făcute de ZF pe baza datelor de la Euromonitor. Din vânzările totale ale Reckitt Benckiser în România, un singur brand, Nurofen, aduce 20% din business, potrivit calculelor făcute de ZF.