Asociaţia Ţăranii Dobrogeni a apărut în 2016, din dorinţa de a scoate în faţă oamenii simpli din mediul rural, care au o mică fermă, o livadă sau sere de legume, pentru a-i ajuta să-şi vândă produsele, atât în mediul online, cât şi în cadrul diferitelor târguri organizate. Astfel, pornind de la un simplu anunţ pe Facebook, care în prima săptămână a atras interesul a peste 1.000 de oameni, Ţăranii Dobrogeni au evoluat şi au deschis un magazin online, o băcănie proprie în Constanţa şi au încheiat parteneriate cu alte cinci băcănii din Bucureşti. Următorul pas? Să cucerească piaţa naţională.
„Am un copil mofturos şi împreună cu soţia mea am mers prin satele din Constanţa să căutăm tot felul de produse alimentare sănătoase, iar după ce le-am găsit ne-am gândit să împărtăşim şi cu alţii că poate au nevoie şi să afle de unde să cumpere o găină sau un litru de lapte. Am făcut un grup de Facebook să împărtăşim experienţa noastră şi într-o săptămână a strâns 1.000 de oameni. Apoi am ajuns la peste 10.000 de oameni, iar acum cred că suntem cea mai mare comunitate de anunţuri din ţară, cu 113.000 de membri, în care fiecare producător vinde ce are în gospodărie“, povesteşte Claudiu Moroşanu, fondator al asociaţiei Ţăranii Dobrogeni.
Dincolo de platforma de anunţuri de pe reţeaua de socializare Facebook, ei au făcut şi o platformă online şi magazinul Ţărănescu, în care producătorii din Dobrogea îşi vând produsele. Apoi, au deschis o băcănie în oraşul Constanţa, iar sub brandul Ţăranii Dobrogeni vând peste 150 de produse de patiserie, lactate, fructe, legume, conserve, produse de carmangerie, dulciuri, ouă, miere sau sucuri. Ultimul produs scos e untul ghee, cu 99,6% grăsime. „Cred că suntem printre puţinii din ţară care-l facem. Toate produsele sunt făcute artizanal, în familie.“