Companii

Apa cu arome şi cea cu vitamine sunt segmente aproape inexistente ca volume de vânzări, dar cresc precum Făt-Frumos, de până la de opt ori mai repede ca piaţa

Apa cu arome şi cea cu vitamine sunt segmente aproape...

Autor: Cristina Roşca

15.12.2022, 20:40 246

♦ În ambele cazuri, 100% din vânzări au loc în retail ♦ La apa plată şi la cea cu bule, HoReCa e clar minoritară, dar joacă totuşi un rol.

Un român consumă anual 120 de litri de apă îmbuteliată, iar din totalul cantităţii, două treimi o reprezintă apa plată. Vine apoi cea cu „bule“, în timp ce pe piaţa locală apa cu arome şi cea cu vitamine reprezintă două segmente aproape inexistente. Dar acestea două din urmă sunt totuşi cele cu cea mai alertă creştere, arată datele com­paniei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Mai exact, românii cumpără anual 4,7 milioane de litri de apă cu arome şi 1,2 milioane de litri de apă cu vitamine, ceea ce înseamnă 0,2% şi respectiv 0,05% din totalul volumelor de vânzări de apă îmbuteliată. Spre comparaţie, în regiunea Europei de Est apa cu arome a luat deja 7,8% cotă de piaţă, iar cea cu vitamine 1,4%. Asta înseamnă de fapt că în direcţia aceea se îndreaptă şi România, lucru dovedit atât de lansările tot mai numeroase pe cele două segmente, cât şi de ritmul de creştere al volumelor de vânzări.

Spre exemplu, vânzările de apă cu vitamine au crescut cu peste 35% anul trecut versus 2020, de circa opt ori mai repede ca piaţa în ansamblul său. Iar asta în contextul în care în 2020 avasul sărise de 55%, deci fusese chiar mai alert. În ceea ce priveşte apa cu arome, şi aici creşterea e de două-trei ori peste piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO